1. TVL600OSD
Model CMQ1993X SONY SUPER HAD CCD 600 TVL
#1 do FPV wg rc-fpv, pewnie dlatego cena wyższa od 700TVL
zakupiona w SC2000
PAL
12V
15,4g
38mm x 38mm lub po obcięciu 32mm x 32mm
2,1mm
Zawartość
Kabel video/zasilanie wtyczka BNC i Bolec
Kabel joy OSD, krótki
kabel video/zasilanie - wtyczka (czyba jst zh 1.2mm) 3 pin



2. TVL700OSD
HD Camer SOMY SUPER HAD CCD 700 TVL
Ponoć nie lubiana przez tekstowe OSD, zobaczymy jak ten egzemplarz.
Zakupiona na BG, oddzielnie dupuje się płytkę z przyciskami do OSD
PAL
12V
14,2g
2,8mm
32mm x 32mm
Zawartość
kabel video/zasialnie - wtyczka na goldpin 3 pin
Kabel z płytką OSD kupowane oddzielnie



3. TVL800OSD
RuncCam SKY2 SONY 960H SUPER HAD CCD WDR 800 TVL EFFIO
zakupiona w SC2000
PAL
7-17V
17,2g
38mm x 38mm
2,1mm
Zawartość
Kabel video/zasilanie z joyem do OSD, wtyczka BNC i Bolec
kabel video/zasialnie - wtyczka na goldpin 2 + 1 pin
kabel video/zasilanie - wtyczka (czyba jst zh 1.2mm) 3 pin



4. PIXIM
Pixim Ultra WDR 690HTVL-E high Resolution CMQ1851X
zakupiona w SC2000
PAL
12V
20,8g
38mm x 38mm
3.6mm, zmienione na 2.5.
Zawartość
Ciężka metalowa wodoszczelna kopułka, trochę czasu wymagało wymontowanie, szczególnie upierdliwe było wyciągnięcie wszystkich pinów z wtyczki bo nie dało sięwyciągnąć inaczej przewodu przez małe otwory. Niestety kamerka bez kopułki była na zamóienie, a z kopułką od ręki.
Kabel video/zasilanie z joyem do OSD, wtyczka BNC i Bolec, w kamerkę wchodzi jedna szeroka wtyczka którą będzie trzeba przeciąć na pół aby móc odłączać joya z grubym kablem.




5. FatsharkCMOS
Fatshark CMOS 700TVL
Zakupiona w HK
PAL/NTSC
3.7 - 5V
9.5g
20.5mm/26mm x 20,5mm
2.8mm
Zawartość
kabel video/zasialnie - wtyczka na goldpin 5 pin z zatrzaskiem



6. TVL700
Sony CCD 700TV Lines
Kupiona w MRM
PAL
12V
13.6g
32mm x 32mm
Zawartość
kabel video/zasialnie - wtyczka na goldpin 3 pin
7. TVL540OSD
SONY CCD WDR 540 TVL OSD
zakupiona w SC2000 5 lat temu za 82$
Aktualnie 2.5mm
Foty wieczorem


---------------------------------------------------------------------------------------
Pierwsze wrażenie i testy w pokoju.
Ogólnie testowałęm jak kamera się zachowuje po przejściu w widoku na okno na ciemny widok pod stołęm.
Oraz co widać pod stołem jeśli połowa obrazu to światło z okna.
3.800TVL EFIO
Świetny obraz, może trochę mgły, brak szumów, w OSD mało ustawieńale w zadadzie tak jak jest jest rewelacyjnie, widać wszystko co jest na zewnątrz a jednocześnie wszystko pod stołem.
Podczas nakierowywanie na okno, lampę na suficie, ścianę, pod stół zmienia się kontrast, zabarwienie różnych elementów, trochę dziwnie, ale wszystko zawsze jest w pełnych detalach.
1.600TVLOSD
Również bardzo dobry, brak szumów ale pod stołem ciemno. OSD, włączam DWDR, od razu lepiej, jeżdzę po pokoju, zdecydowanie naturalniej pracuje. Ale okno to jedna wielka biała plama. przybliżam tak że zajmuje 70% obrazu i to po środku i zaczyna być coś widać, szybki najazd na ścianę i jest ok, żadnych płynnych zmian gainów, od razu jest dobrze.
3.800TVLOSD EFIO
Troszke niesmak, ta nianaturalność zmian, i mgła, w porównamiu do 600TVLOSD jest trochę mydła i lekka mgła. Okno, tu lepiej, nie ma pięknej zieleni ale widać że za oknem jest to co powinno być, szybki najazd do środka, wszystko jest. Tylko ta mgła. Picture Adjust, Sharpnes na maxa i jest fajnie. Brightnes kilka punktów w dół i mgły nie ma

Mimo że szarpnes jest na maxa to szumów nie ma, ha ha, są, jak się rusza kamerką to można je wyłąpać, a jak się zatrzyma to DSP je usuwa, to już wiem czemu ona się uruchamia pona sekundę

2.700TVLOSD
Słabo, nie tak dobrze jak w TVL600OSD, kolory wyprane. OSD, ups chińskie znaczki, English, włączam D-WDR i pod biurkiem coś widać ale jest ciemniej niż na 600TVLOSD i 800TVLOSD. Picture adjust , o brightnes jest na 0, i raczej nie na co podnosić, za to lekko contrast do góry i Gain ( dotyczy nasycenia koloru) prawie na max. Jak się patrzy za okno widać więcej ale wtedy obramowanie czyli część pokoju ciemna, szybki najad do środka i mamy płynne rozjaśnienie trwające ok 1 skundy.
7.540TVLOSD
Zobaczymy jak stara kamerka wypadnie.
Trochę mgły ale najwyrażniej ustawienie pod gogle też się nie sprawdzają do końca na monitorze z TV Boxem. A reszta? Dziwnie, ale w sumie powłączane AGC, BLC, kolory na max, ostrość też to nie dziwne

, pod stołęm szumy jak cholera ale widać świetnie mimo światła padającego na połowę matrycy, nie ważne że kolor wszystkiego jak w rozregulowanym Rubinie (ktoś pamięta ten telewizor? ) grunt że wszędzie i wszystkie detale są, w końcu aby latać trzeba widzieć

4.PIXIM
Totalna kaszana ,albo kamerka jest wadliwa albo po prostu nie warta swojej ceny, nie da się ustawić aby się adaptowała do światła, przy padającym świetle z okna, pod stołem nic nie widać. Można pokombinować aby cienie wyciągnąć ale jest mgła i kolory sa wyprane, no i znowu jeśli sięgniemy kamerą za okno to wtedy jest za jasno. Nawet jak się ustawi że domyślne wartości Outdoor to kolory i tak są słabe, prawien nie ma zieleni dlatego też podejrzewam że jest walnięta. Testy jej wstrzymuję i piszę do SC2000.
5.Fatshark CMOS
Cholera, moło ostry obraz (nie przypominam sobie abym wyciągłą obiektyw) ale coś tam widać, lampę zarys okna, cholera ta kamera widzi przez kapsel na obiektywie

.
Obraz słaby, jasne światło wpływa na ciemne obszary, widać że nie ma żadnego DSP, tyko wachluje jasnością, szumy i jakieś dziwne obramowania ostrych krawędzię. Wyciągnąłem zworkę (NTSC/PAL) i jakby lepiej z szumami, obraz gładki. Niestety obraz wyprany, bez kolorów i kontrastu plus wahlowanie cieno/jasno przy zmianie ekspozycji powoduje że kamerka wypada słabo. Niestety brak regulacji nie pozwala na poprawienie czegokolwiek. Może w jasny słoneczny dzień będzie lepiej. Jedyna zaleta to niska waga i mały rozmiar. No i pytanie jak będzie się sprawdzać w quadzie przy wibracjach.
6.700TVL
Brak osd powoduje że nic nie ustawimy i klops. Jak okno jest w kadrze to reszta ciemna, najazd pod stół , bardzo szybko i płynnie się rozjaśnia. Pewnie w teście z kamerkami bez WDR wypadła by bardzo dobrze. Za oknem obraz ładny, w środku też.
--------------
Przetestowałem kamery na dworze, głównie jak się zachowyją pod słońce.
1. TVL600OSD zachowuje się rewelacyjnie, da się utawic tak aby mimo słońca w obiektywie zacienione obszary były widoczne, troszkę gorzej jest jak cały obraz jest jasny i pod słońce a nastęonie skieruje się w cień, wtedy mogłaby się szybciej rozjaśniać. Pod słońce pojawia się pionowa linia biegnąca od słońca, ale nie przeszkadza to bardzo i występuje praktycznie przy jażdej kamerce oprócz PIXIM
Zauważyłem w domu że TVL600OSD oraz TVL800OSDeffio można zablokować na manualu na najczulszej pozycji i mimo że lampa świeciła w obiektyw nie było problemu z pozostałym obrazem, dzięki temu po manualnum zablokowaniu kamerki te nie rozjaśniają i nie pociemniają się, po prostu korektami zajmuje się procesor DSP.
Niestety TVL600OSD już z siłą światła sobie nie radzi, wiec albo jesteśmy skazani na rozjaśnianie lub przyciemnianie lub musimy usrawić mniejszą czułość i wtedy w cieniach są większe szumy, pewnie latanie w nocy może wymagac przestawienia.
Natomiast TVL800OSD effio radzi sobie nawet ze słońcem przy największej czułości. Ogólnie ta kamerka ma najlepszy obraz, najlepiej sobie radzi pid słońce aczkolwiek pionowa kreska też się pojawia.
Sony TVL700OSD posrawiłbym tu na trzecim miejscu. Posiada WDR, aczkolwiek nieco gorzej działający, troszkę więcej szumów i jest jakas strasznie jasna, i większość nastaw które wpływają na jasność trzeba ustawiać na zero przez co troszkę jest brak regulacji. Za to w stosunku do TVL600OSD kamerka ta znacznie szybciej rozhaśnia i przyciemnia przy zmianie widoku z pod słońca w cień i na odwrót.
Pozosrałe kamerki na bazie SONY czyli stary Fatshark i TVL700 nie mają WDR(HDR) i jeśli lecimy pod słonće to w cieniach cieżko byłoby trafić między w dziurę między drzewami

Aktualnie latam na Fatsharku i jest kiepsko, najlepiej się lata w pochmurny dzień

PIXIM jako jedyna kamera nie ma pionowj lini pod słońce, WDR działa słabo ale działa i lest lepiej niż bez. Dosyć nieprzyjemnie działa rozjaśnianie, gdy z widoku pod słońce skierujemy się w cień to rozjaśnienie działa skokowo / nie płynnie. Wada są też zdectdowanie wyprane kolory.
Starałem się też ocenić ostrośc a raczej w której kamerze da się zobaczyć więcej.
Ogólnie na goglah które mam specjalnię nie ma różnicy, różnice drobne są ale raczej zależą od nastawów. Jak się usrawi za jasno to najmniejsze gałązki giną na tle nieba, jak za ciemno to troszkę szczegółów brakuje w cieniach. Ogólnje nie byłem w stanie ocenić czy któraś kamerka dale ostrzejszy obraz.
CDN