d_adam pisze:Widzę, że kompletnie nie dajecie sobie rady.
Gmeracz pisze:Górną ustawia się wysokie obroty
Górna iglica odpowiada średnim obrotom i zalecane ustawienie to pół obrotu.
Dolna, od wysokich obrotów - zalecane 2 obroty.
Róznice wzięły się stąd, że na fotce silnik jest garnkiem do góry, a w modelu "leży na plecach", stąd zamiana góry z dołem

Co do instrukcji Adama, według mnie tam też jest "półtora", ale anglojęzyczni często stosują skróty, jak w tym przypadku pisząc "one half" zjadając ze środka "and a". Tak samo nagminnie mówią "how ria" zamiast "how are you".
OK, spróbuję przetłumaczyć z polskiego na nasze najważniejsze elementy instrukcji:
A.
Zawór wysokich obrotów (bliżej głowicy) - służy do podstawowego ustawienia mieszanki paliwowo-powietrznej przy w pełni otwartej przepustnicy, kiedy silnik ma wytwarzać maksymalną moc. Pozycja startowa - 2 obroty iglicą.
B.
Środkowy zawór ręcznej regulacji mieszanki - pozwala na ustalenie ogólnego składu mieszanki podczas pracy w całym zakresie pracy przepustnicy. Śruba z łbem na płaski wkrętak jest zablokowana loctitem (nie kręcić na siłę) i umożliwia obrót tylko o 180 stopni. Ustawienia standardowe: poziomo 90 st w lewo (maksymalne wzbogacenie mieszanki), pionowo (fabryczne - średnia mieszanka) i poziomo 90 st. w prawo (maksymalne zubożenie mieszanki). Pozycja startowa - pionowo.
C.
Zawór średnich obrotów (dalej od głowicy) - dodatkowa regulacja po wyregulowaniu A i B. Służy do dostrojenia średniego przedziału pracy jako ostatni etap regulacji. Pozycja startowa 1,5 obrotu iglicą.
Zalecana metodologia regulacji silnika:1. Rozgrzej silnik pozwalając mu pochodzić na biegu jałowym przez około 30 sekund. Jeżeli silnik gaśnie przesuń nieznacznie trymer gazu nadajnika do góry. Po ustaleniu stabilnych obrotów otwórz płynnie przepustnicę na tyle, aby model płynnie zawisł nad ziemią. Jeśli w tym czasie silnik powoli wchodzi na obroty i wytwarza dużo dymu ze spalin, mieszanka jest zbyt bogata.
Skoryguj regulację obracając śrubę regulacji
"B" o 5 stopni w prawo. Jesli mieszanka jest za bardzo wzbogacona obroty silnika mogą być niestabilne a dalsze otwarcie przepustnicy będzie produkować dużo dymu i nagle mogą spaść obroty lub silnik może się zatrzymać. Przyczyną może też być zbyt długi okres rozgrzewania silnika.
Z drugiej strony mieszanka zbyt uboga oznacza brak dymu z tłumika oraz skłonność silnika do samoczynnego wchodzenia na obroty. W celu korekty należy przekręcić śrubę regulacji
"B" o 5 stopni w lewo.
2. Po tymczasowej regulacji mieszanki biegu jałowego, kolejnym krokiem jest dostosowanie mieszanki w zawisie.
Przejdź do zawisu i sprawdź reakcję modelu w średnim zakresie obrotów (tzw. pompki, czyli zmianę wysokości w pionie). Jeżeli silnik intensywnie dymi a reakcja na przepustnicę jest słaba oznacza to zbyt bogatą mieszankę. Zredukuj ilość paliwa iglicą zaworu
"A" obracając w prawo nie więcej niż 3 do 4 kliknięć.
NIE DOTYKAJ ZAWORU "C".
Jeżeli w zawisie model jest niestabilny, w odpowiedzi na gaz przewrażliwiony, a silnik ma tendencję do przegrzewania się należy wzbogacić mieszankę paroma klikami igły zaworu
"B" w lewo.
Po tej regulacji należy wylądować i ponowić kontrolę biegu jałowego wg pkt. 1.3. Kolejny etap regulacji to regulacja zaworem
"A" do osiągnięcia najlepszej wydajności w locie modelem na pełnym gazie.
I analogicznie, jeżeli model słabo reaguje na gaz i mocno dymi korygujesz 2-3 kliki
"A" w prawo.
Jeżeli model w locie po prostej zachowuje się poprawnie ale traci moc podczas lotu postępowego wznoszącego, należy wzbogacić mieszankę 2-3 klikami
"A" w lewo.
Po tej regulacji należy wylądować i także koniecznie powtórzyć kontrolę biegu jałowego wg pkt. 1.
4. Ponów sprawdzenie reakcji silnika w zawisie dla średnich obrotów.
NIE DOTYKAJ ZAWORU "A". Jeżeli nadal silnik wykazuje niedobór lub nadmiar paliwa przy pompce do góry, dodaj lub odejmij 3-4 kliki iglicą zaworu
"C".
===============================================================
Jak widać regulacja silnika to nie tylko kręcenie, ale systematyczne i METODYCZNE testowanie silnika w poszczególnych etapach.
Jeżeli coś ci nie wychodzi, ustaw po kolei wszystkie zawory na pozycje startowe i zacznij od nowa.
Oczywiście niezbędna jest kontrola temperatury silnika, bo raz przegrzany silnik będzie miał gorszą wydajność nieodwracalnie.
WSZELKIE REGULACJE GAŹNIKA WYKONUJEMY PO CAŁKOWITYM ZATRZYMANIU SIĘ WIRNIKA, NAJBEZPIECZNIEJ PO WYŁĄCZENIU SILNIKA.