Jaki model? Klasa 550

Mniej lub bardziej obiektywnie i subiektywne porównania różnych modeli.
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 18 maja 2010, o 00:49

Ramotny pisze:Myślę że to pytanie brzmiałoby tak samo gdyby pod koniec zestawienia lądowały np Outrage czy inne


mysle, ze nie ;)

PS. jezeli wezmiemy X5 i Rexa550 i ten slawetny stosunek :shock: odniesiemy do masy bez pakietow to wyjdzie nam zasadniczo taki sam (bo masa Rexa to 1.970 a Gaui 1.900 jak podaja producenci)

...ale naprawde niewazne...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 18 maja 2010, o 00:56

oooooo i widze, ze kolega Blady o tym przepraszam i zagalopowaniu sie co wspominal w swoim poscie to juz nie wspomina... dobre, dobre :D
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 18 maja 2010, o 02:22

oooooo i widze, ze kolega Blady o tym przepraszam i zagalopowaniu sie co wspominal w swoim poscie to juz nie wspomina... dobre, dobre


Ale co jest takie dobre? No bo właściwie za co mam Cię przepraszać? Zagalopowaniu? Chyba nie dokońca zrozumiałeś sens mojej wypowiedzi opartej na gdybaniu, napisałem "może", może tak a może nie... :D


jedrus pisze:
Ramotny pisze:Myślę że to pytanie brzmiałoby tak samo gdyby pod koniec zestawienia lądowały np Outrage czy inne


mysle, ze nie ;)

PS. jezeli wezmiemy X5 i Rexa550 i ten slawetny stosunek :shock: odniesiemy do masy bez pakietow to wyjdzie nam zasadniczo taki sam (bo masa Rexa to 1.970 a Gaui 1.900 jak podaja producenci)

...ale naprawde niewazne...



Ważne, ważne... trzeba takie rzeczy wyjaśnić ;)
Producenci podają:

T-rex 550:
Weight(With Motor): 1970g
Flying Weight: Approx. 2900g

GAUI X5:
Total weight: 1900g (Equipped with Blades and all electronic gears except Battery).

Tak więc do GAUI dodajemy jeszcze battery. Do t-rexa najwyraźniej włożono ok 1kg elektroniki. Czemu nie wiem, producentem ani jednego ani drugiego nie jestem.
Nt. tego co GAUI rozumie przez all electronic gears except Battery może się wypowie edek jak wpadnie na chwilkę na nasze forum.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3728
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 18 maja 2010, o 07:27

jedrus pisze:oooooo i widze, ze kolega Blady o tym przepraszam i zagalopowaniu sie co wspominal w swoim poscie to juz nie wspomina... dobre, dobre :D

i po co to piszesz... niby nie podobały Ci się kłótnie i swary a zaczynasz to samo... Jeśli uważasz że zestawienie jest złe to powiedz dlaczego ewentualnie zaproponuj inne ale powstrzymaj się od osobistych wycieczek bo te na pewno nic nie wnoszą... Jeśli Blady wyciął jakiś tekst to widocznie uznał że nie ma on znaczenia dla merytorycznej części dyskusji... może się i zaglopował.. każdemu może się zdarzyć...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 18 maja 2010, o 08:15

Reasumując: Panowie - wracamy do dyskusji nad modelami, temat "poboczny" uważamy za niebyły i zamknięty. Mam nadzieję, że wszyscy jesteśmy tego samego zdania.

Miłego dnia :)
Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 18 maja 2010, o 18:28

GAUI w instrukcji podaje wage modelu,1900g,gotowego do lotu ze wszystkim procz pakietu. Czyli serwa,gyro,regiel,silnik,lopaty...
U Aligna wyglada to tak - Weight(With Motor): 1970g wiec na chlopski rozum jest to waga ramy z silnikiem :roll: bez zadnej dodatkowej elektroniki... a moze i nawet lopat ;x
exTeam Gaui
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 18 maja 2010, o 19:17

E no... Damian, myślę, że nie podają masy gołego modelu bez awioniki a już na 100% nie bez łopat. Nic prostszego, niż zapytać Aligna bezpośrednio. Jeden mail załatwi temat. Jak będę miał chwilkę, to go popełnię.

Zdrówka!

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 18 maja 2010, o 21:51

Luke Skywalker pisze:E no... Damian, myślę, że nie podają masy gołego modelu bez awioniki a już na 100% nie bez łopat. Nic prostszego, niż zapytać Aligna bezpośrednio. Jeden mail załatwi temat. Jak będę miał chwilkę, to go popełnię.

Zdrówka!

Luke


ja bym obstawiał, że właśnie tak jest. Skąś ten dodatkowy kilogram się bierze. Łopaty to 220g esc pewnie ze 150 serwa bec pro i mamy pól kilo stuffu, resztę załatwi pakiet i jest 1kg
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 19 maja 2010, o 01:50

Witam,

Za namowa kolegi Ramotnego pozwolilem sobie dodac do porownania dane o silnikach, a co za tym idzie stosunek :o mocy (kW) do masy (kg).

Oto wyniki (jak ktos potrafi wstawic tabelke z Worda lub Xlsa to prosze o PW jak to zrobic, to bedzie ladniej; alternatywnie moge przeslac takowe mailem do wstawienia na forum):

1. Century Swift 550, 1,9kg, 1665W, relacja moc/masa: 0,88; silnik Century Outrunner 600A PLUS
2. Century Swift 16, j.w.
3. Century Swift NX, j.w.

4. Align T-Rex 550E, 2,9kg, 2200W, relacja moc/masa: 0,76; silnik Align 600M
5. Mikado Logo 500, 2,5kg, 1890W, relacja moc/masa: j.w; nie ma silnika dedykowanego; sugerowany to np. Scorpion 4020-1390
6. Gaui X5, 2,4kg, 1820W, relacja moc/masa: j.w; silnik Scorpion 910KV

7. Outrage 550, 3,0kg, 1665W, relacja moc/masa: 0,56; nie ma silnika dedykowanego, ale sa np. zestawy z Gaui 1100kV
8. Gaui Hurricane 550, 2,1kg, 1110W, relacja moc/masa: 0,53; silnik Gaui 850KV
9. Raptor E550, 3,3kg, 1665W, relacja moc/masa: 0,51; silnik Thunder Tiger OBL 43/11-30H (1050kV)

Jak widac kolejnosc tym razem troche inna niz w poprzednim stosunku :lol: In plus wypadly modele Century, ktore sa bardzo lekkie w porownaniu do reszty i ich pozycja w tabeli nie ulegla zmiania. Gaui Hurricane 550 spadl (prawie) na sam dol stawki i to jest zdecydowana zmiana pozycji dla tego parametru w zestawieniu z poprzednim (waga/rotor).

Moc silnika Align'a jest jednak powalajaca... a co za tym idzie T-Rex 550 uzyskuje w tym zestawieniu dobry wynik (podobnie jak Logo 500 i X5).

Najgorzej (rowniez jak w poprzednim zestawieniu) wypada Raptor. Slabo takze Outrage.

Do wyliczen bralem moc max za danymi producenta, a jezeli producent nie podawal to wyliczalem: prad A max * 22,2V (dzieki Ramotnemu ;) )
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3728
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 maja 2010, o 08:31

Dziękuję Ci Jedrus :D...
Przy czym Century podaje prąd ciągły silnika 600A+ na poziomie 55A czyli raczej 1200-1300W niż 1660W - to jest jego chwilowa moc maksymalna... http://www.centuryheli.com/products/pro ... tnm=CNE274
To samo Align: moc ciągła 1800 chwilowa 2200
To daje współczynniki odpowiednio (dla maksymalnej mocy ciągłej a nie chwilowej):
CS: 0.68
A550: 0.62
Więc przetasowanie niewielkie ale jednak.. Wtedy LOGO i X5 wypadają najlepiej.
MLOGO500: 0.76
GAUIX5: 0.76
CENTURY: 0.68
A550E: 0.62
OUT550: 0.56
GAUIH550: 0.53
TTRE550: 0.51

PS: tak dla porównania moje auto ma 0,06 ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 19 maja 2010, o 08:37

Tak tylko, że łatwiej jest wymienić silnik niż smigłowiec. :D

Unaocznię Ci to na przykładzie:
jedrus pisze:8. Gaui Hurricane 550, 2,1kg, 1110W, relacja moc/masa: 0,53; silnik Gaui 850KV

(...)
Jak widac kolejnosc tym razem troche inna niz w poprzednim stosunku :lol: In plus wypadly modele Century, ktore sa bardzo lekkie w porownaniu do reszty i ich pozycja w tabeli nie ulegla zmiania. Gaui Hurricane 550 spadl (prawie) na sam dol stawki i to jest zdecydowana zmiana pozycji dla tego parametru w zestawieniu z poprzednim (waga/rotor).


W tym śmigłowcu od dawna jest stosowany w stocku silnik 1,5kW 1100kV a ja np. stosowałem Z-Power 1110kV o mocy podobno 1,8kW - piszę celowo "podobno" bo z masą się ciężej dyskutuje niż z mocą silnika.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3728
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 maja 2010, o 08:48

Blade pisze:Tak tylko, że łatwiej jest wymienić silnik niż smigłowiec. :D

(...)

W tym śmigłowcu [Hurricane 550 - R.] od dawna jest stosowany w stocku silnik 1,5kW 1100kV a ja np. stosowałem Z-Power 1110kV o mocy podobno 1,8kW - piszę celowo "podobno" bo z masą się ciężej dyskutuje niż z mocą silnika.

Owszem. Dlatego tak dużo jest przeróżnych "custom" konfiguracji zwykle zwiększających moc silnika - bo to najłatwiej. Niemniej zestawienie Jedrusa (skądinąd bardzo trudne właśnie ze względu na dostępność wielu różnych możliwości) pokazuje że można robić porównania uwzględniając inne parametry i otrzymać zaskakujące wyniki...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 19 maja 2010, o 08:58

Ramotny pisze:
Blade pisze:Tak tylko, że łatwiej jest wymienić silnik niż smigłowiec. :D

(...)

W tym śmigłowcu [Hurricane 550 - R.] od dawna jest stosowany w stocku silnik 1,5kW 1100kV a ja np. stosowałem Z-Power 1110kV o mocy podobno 1,8kW - piszę celowo "podobno" bo z masą się ciężej dyskutuje niż z mocą silnika.

Owszem. Dlatego tak dużo jest przeróżnych "custom" konfiguracji zwykle zwiększających moc silnika - bo to najłatwiej. Niemniej zestawienie Jedrusa (skądinąd bardzo trudne właśnie ze względu na dostępność wielu różnych możliwości) pokazuje że można robić porównania uwzględniając inne parametry i otrzymać zaskakujące wyniki...



No można ale trzeba się naprawdę uwziąść, żeby na H550 latać na tym silniku 1,1kW. Wszyscy latają na stockowym 1500W a wielu też na 1800W więc tak jak ja dobierałem maksymalne średnice w swoim zestawieniu, tak jedrus zrobił dokładnie odwrotnie i szukał najsłabszych silników :lol:
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3728
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 maja 2010, o 09:11

Blade pisze:No można ale trzeba się naprawdę uwziąć, żeby na H550 latać na tym silniku 1,1kW. Wszyscy latają na stockowym 1500W a wielu też na 1800W więc tak jak ja dobierałem maksymalne średnice w swoim zestawieniu, tak jedrus zrobił dokładnie odwrotnie i szukał najsłabszych silników :lol:

chwała mu za to że chciało mu się poszperać i pokazać inne podejście :D. A zrobienie porównania z mocami - tak jak już pisaliśmy - ze względu na mnogość możliwości jest dość trudne...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 19 maja 2010, o 09:28

Ramotny pisze:chwała mu za to że chciało mu się poszperać i pokazać inne podejście :D.


Dokładnie! Dzięki jedrus :D
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3728
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 maja 2010, o 10:28

Blade pisze:jedrus zrobił dokładnie odwrotnie i szukał najsłabszych silników :lol:
Myślę Blady że nie to było jego zamiarem i z pewnością poświęcił kupę czasu zanim zebrał te wszystkie dane - jak chciałem sprawdzić jego wyliczenia to też mi to zajęło sporo czasu. Więc nie szukajmy jakiejś domniemanej teorii że chciał udowodnić coś odwrotnego - jego zestawienie pokazuje po prostu coś innego niż Twoje i ani jedno ani drugie nie jest lepsze czy gorsze - jest inne. :D
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 19 maja 2010, o 12:20

Nigdy nie używałem w Gaui Hurricane silnika o mocy 1100W. Większość ludzi używa stockowego silnika GAUI 1500W i Z-Powera Z30A o mocy prawdopodobnie ok 1800W.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3728
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 maja 2010, o 12:28

Blade pisze:Nigdy nie używałem w Gaui Hurricane silnika o mocy 1100W. Większość ludzi używa stockowego silnika GAUI 1500W i Z-Powera Z30A o mocy prawdopodobnie ok 1800W.

Ale zdaje się że jest to silnik "stockowy" więc z tego powodu został wzięty do zestawienia. A to że jest natychmiast wymieniany na inny to zupełnie inna sprawa. Wychodząc z takiego założenia to trudno by było zrobić porównanie bo jeden model mógłby mieć 5 albo i więcej wersji silnikowych. Od czegoś trzeba było zacząć :D ...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 19 maja 2010, o 12:31

Ramotny pisze:
Blade pisze:Nigdy nie używałem w Gaui Hurricane silnika o mocy 1100W. Większość ludzi używa stockowego silnika GAUI 1500W i Z-Powera Z30A o mocy prawdopodobnie ok 1800W.

Ale zdaje się że jest to silnik "stockowy" więc z tego powodu został wzięty do zestawienia. A to że jest natychmiast wymieniany na inny to zupełnie inna sprawa. Wychodząc z takiego założenia to trudno by było zrobić porównanie bo jeden model mógłby mieć 5 albo i więcej wersji silnikowych. Od czegoś trzeba było zacząć :D ...



No ale chyba można poprawić skoro już rano się wyjaśniło, że silnik 1500W jest również silnikiem STOCKOWYM silnikiem Huricane 550? Ja dostałem ten silnik w kicie śmigłowca.
Czy koniecznie musimy zaniżać osiągi tego śmigłowca?

Zapraszam na strony producenta - kit jest w kilku wersjach i część z nich ma podane 1500W
http://www.gaui.com.tw/index_en.html
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3728
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 maja 2010, o 12:36

Blade pisze:
Ramotny pisze:
Blade pisze:Nigdy nie używałem w Gaui Hurricane silnika o mocy 1100W. Większość ludzi używa stockowego silnika GAUI 1500W i Z-Powera Z30A o mocy prawdopodobnie ok 1800W.

Ale zdaje się że jest to silnik "stockowy" więc z tego powodu został wzięty do zestawienia. A to że jest natychmiast wymieniany na inny to zupełnie inna sprawa. Wychodząc z takiego założenia to trudno by było zrobić porównanie bo jeden model mógłby mieć 5 albo i więcej wersji silnikowych. Od czegoś trzeba było zacząć :D ...



No ale chyba można poprawić skoro już rano się wyjaśniło, że silnik 1500W jest również silnikiem STOCKOWYM silnikiem Huricane 550? Ja dostałem ten silnik w kicie śmigłowca.
Czy koniecznie musimy zaniżać osiągi tego śmigłowca?

Zapraszam na strony producenta - kit jest w kilku wersjach i część z nich ma podane 1500W
http://www.gaui.com.tw/index_en.html


Kliknąłem w kit STD i pokazało się:
Specification:

* Overall length: 1060mm (including cabin & canopy)
* Main rotor diameter: 1110~1210mm
* Main blade length: 500~550mm
* Tail rotor diameter: 222mm
* Flybar paddle: 84*45*6mm
* Tail blade length: 80mm
* Overall height: 305 mm
* Overall width: 85 mm
* Motor: 1000w/kv850 external brushless motor (included)

w CFS:
Items needed for assembly (czyli nie w zestawie):

* 6 (or more) channel heli-capable transmitter (with CCPM function)
* 4 servos (digital servo is recommended)
* 6 (or more) channel receiver
* Motor : 1000W~1500W / KV 850~1350 brushless motor

dopiero SFD ma w zestawie 1500W:
Specification:

* Overall length: 1060mm (including cabin & canopy)
* Main rotor diameter: 1110mm
* Main blade length: 500mm
* Tail rotor diameter: 222mm
* Flybar paddle: 84*45*6mm
* Tail blade length: 80mm
* Overall height: 305 mm
* Overall width: 85 mm
* Motor: 1500w/kv110 external brushless motor (included)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Heli-Ring”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości