Nawiązując do tematu dotyczącego nowych użytkowników forum chciałbym przygotować coś w rodzaju przewodnika / FAQ dotyczącego lamy. Poniżej można znaleźć opis wspomnianego helika, serię pytań i odpowiedzi dla nowicjuszy oraz podstawowe informacje dotyczące nauki latania. Będę wdzięczny za wnoszenie nowych pomysłów oraz poprawek do poniższego tekstu.
Nowych pilotów proszę o zapoznanie się z opisem. Jeżeli nie znajdziecie w nim odpowiedzi na nurtujące Was pytania - pytajcie właśnie tutaj. Postaramy się pomóc 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Słownik podstawowych pojęć:--> Tutaj2. Jaki helikopter na początek? Odpowiedzi na pytania:
- Czym się różni coaxial od tradycyjnego helikoptera?
- Ile kanałów na początek?
- Czym się różni RTF, ARF, KIT?
- Jaki wybrać rozmiar helikoptera?
- Czym się różnią aparatury 35 MHz od 2,4 GHz?
- Elektryk czy spalina?
Znajdziesz
tutaj3. Obsługa helikoptera - pierwsze kroki w nauce latania:4. Lama i jej bracia E-sky:Wszystkie poniżej wymienione helikoptery nie różnią się istotnie pod względem obsługi. Chodzi przede wszystkim (ale oczywiście nie tylko) o wygląd. Pomijając kwestię gustu najbardziej polecam Lamę v3 lub Lamę v4 ze względu na popularność, a co za tym idzie dostępność części zamiennych.
Lama v3:
Lama v4:
Big Lama
Big Lama 500
KoB(King of Birds):
Robins 22:
Hunter:
Co-Dauphin:
Co-Comanche:
A300:
5. Podstawowe informacje - instrukcja obsługi:Lama v3 35 MHzLama v3 2.4 GHzLama v4 35 MHzLama v4 2.4 GHzKoB 35 MHzKoB 2.4 GHzHunter 35 MHzHunter 2.4 GHzDauphin 35 MHzDauphin 2.4 GHzCo-Comanche 2.4 GHz6. Tuning Lamy:Ponieważ wszystkie podane wyżej helikoptery nie różnią się istotnie a ich tuning ma podobny charakter, posłużę się przykładem Lamy v4. W lamie można poprawić właściwie wszystko, zarówno z części dedykowanych jak również "domowymi sposobami". Ograniczę się jednak do tego, co moim zdaniem najważniejsze. Pomimo, że poniżej przedstawiam produkty firmy
Xtreme, nie oznacza to, że są one zawsze najlepszym wyborem.
1. Łopaty

Kruchość standardowych łopat zauważalna jest już przy pierwszych próbach lotów. Dlatego, dla zaoszczędzenia nerwów i kasy, warto od razu wymienić je na łopaty firmy Xtreme. Są zdecydowanie bardziej odporne, często wytrzymują upadki oraz zderzenia się łopat o siebie. Lepszych nie spotkałem.
2. Wał wewnętrzny
Pomimo prawidłowych lotów często dochodzi do zderzeń się łopat o siebie. Wynika to ze zbyt krótkiego wału wewnętrznego. Warto więc zamienić go na dłuższy. Na rynku można nabyć wały wydłużone m. in. o 8 mm i 12 mm. Im dłuższy tym lepiej. Spotkałem również wydłużone wały innych firm - tańsze od Xtreme i moim zdaniem podobnej jakości.
3. Głowica wału wewnętrznego
Z czasem wał wewnętrzny ulegnie wykrzywieniu. Często wystarczy wyprostować we własnym zakresie. Z czasem jednak trzeba zakupić nowy. Używanie głowicy umożliwia wymianę wyłącznie wału wewnętrznego (stockowy, czyli fabryczny z zestawu wał wewnętrzny stanowi spójną całość z głowicą). Warto wspomnieć, że dobrej jakości szprycha rowerowa może bez problemu pełnić tą samą funkcję. Jedyną różnicą jest cena... Polecam również głowice innych firm.
4. Wał zewnętrzny
Zaletą wału zewnętrznego jest możliwość wymiany zębatek. Wał stockowy jest na stałe połączony z zębatką. Zatem po jej zużyciu, koszty rosną.
5. Zębatka wewnętrzna i zewnętrzna

Zębatka wału wewnętrznego: moim zdaniem nie różni się istotnie od stockowej - czy jest lepsza? Zdania są podzielone.
Zębatka wału zewnętrznego: tu nie mamy wyboru, ponieważ stockowe zębatki sprzedawane są razem w wałem zewnętrznym, który rzadko ulega zniszczeniu.
6. Silniki





Kolejnym ważnym tuningiem jest wymiana silników. O tym tuningu się nie dyskutuje - to konieczność

Jeżeli przyjmiemy założenie, że Lama potrafi latać - to wyłącznie na tych silnikach.
Dodatkową zaletą silników Xtreme jest, w przeciwieństwie do stockowej wersji, możliwość wymiany szczotek.
7. Szczotki

Mamy dwa rodzaje szczotek:
carbon i
silver. Choć niektórzy twierdzą, że różnią się od siebie, ja istotnych różnic nie zauważyłem.
8. Radiator
Radiator nie jest konieczny, jednak dzięki niemu silnik wolniej się grzeje. Umożliwia to wykonywanie krótszych przerw podczas latania oraz wolniejsze zużycie szczotek.
7. Zbędny tuning Lamy:Poniższy opis tuningu Lamy ma z pewnością charakter subiektywny. Aby jednak nie popaść w Xtreme'owe szaleństwo chciałbym podać również przykłady przeróbek, które moim zdaniem nie są konieczne.
1. Rama Xtreme
Za:- lżejsza,
- bardziej odporna.
Przeciw:- stockowa rama nigdy mi nie pękła,
- różnica w wadze niewielka,
- różnica w cenie ogromna*.
2. Podwozie Xtreme
Za:- odporne,
- ładne 
Przeciw:- moim zdaniem zbyt drogie*,
- odporne podwozie łatwo wykonać domowymi sposobami za grosze.
3. Ogon Xtreme
Za:- lepiej znosi wiatr,
- ładne.
Przeciw:- drogie*,
- również można wykonać własnymi sposobami.
4. Flybar Xtreme
Za:- wybajerzony na maxa 
Przeciw:5. Pakiet Xtreme
Za:Przeciw:- niekorzystna relacja jakość / cena.
* Używając słowa "
drogie" miałem na myśli:
"odłóż tą kasę na przyszły model - szkoda jej na lamę"
8. Problem z Lamą? Odpowiedź znajdziesz tutaj:1. Po podłączeniu Lamy zaczyna ona "wariować". Silnik i serwa zaczynają pracować samoczynnie. Co się dzieje?Pamiętaj żeby najpierw włączyć nadajnik, następnie helikopter.
2. Moja Lama kręci się w lewo/prawo, dlaczego?Przyczyn może być kilka, najczęściej:
- jeden silnik "pada" i trzeba go wymienić (jeżeli używasz silników Xtreme, wystarczy wymienić same szczotki),
- jedna z zębatek odbierających jest "zjechana",
- jeden silnik się odsunął od zębatki odbierającej,
- jedna z zębatek odbierających ślizga się po wale,
- jeśli przełączałeś kabelki to pamiętaj, że oba wirniki muszą się kręcić w przeciwne strony - ale to nie wszystko. Kombinacji podłączenia silniczków jest 8. Pomimo, że w niektórych przypadkach wirniki kręcą się w przeciwnych kierunkach, to nie wystarczy. Przejdź przez wszystkie możliwe kombinacje. Wyłącznie jedna kombinacja umożliwi prawidłową pracę silników.
3. Moja Lama nie startuje, dlaczego?W pierwszej kolejności sprawdź czy:
- bateria jest naładowana
- oba wirniki kręcą się w przeciwną stronę. Jeżeli nie, patrz powyżej.
4. Moja Lama zatacza kółka w powietrzu, dlaczego?Prawdopodobnie:
- jeden lub obydwa wały są krzywe,
- flybar jest krzywy,
- występują opory przy pracy stabilizatora (flybar'a) (stabilizator powinien poruszać się swobodnie),
- występują opory przy pracy snapa (popychacza) łączącego flybar z górnym wirnikiem. (Thx Wiktor - Adm)
5. Próbuję uruchomić symulator z moją apką. Niestety coś nie działa. Dlaczego?Pamiętaj aby przed podłączeniem apki do komputera wyjąć z niej kwarc.
6. Moja Lama obraca się pod koniec pakietu. Jak to naprawić?U Lamy to normalne. Możesz korygować ten efekt trymerem w trakcie lotu. Z czasem nauczysz się odruchowo kontrować drążkami.
7. Moja Lama lata (do przodu i na boki) bardzo powoli. Jak to zmienićW pierwszej kolejności przesuń snap na ostatni (najbardziej oddalony od serwa) otwór orczyka. W lamie v4 może to nie wystarczyć. Orczyki są skrócone ze względu na kształt kabiny. Możesz je wymienić na standardowe (takie, które załączone są z serwami Esky). Konieczne będzie jednak wycięcie w kabinie otworów, umożliwiających swobodny ruch dłuższych orczyków.
8. Czy Lama wymaga konserwacji, używania smarów itp?Nie ma takiej potrzeby, wystarczy jeśli wszystko będzie prawidłowo zamontowane i dokręcone.
9. Czy konieczne jest torowanie łopat w Lamie?Można je torować, choć osobiście uważam że w przypadku tego helika to zbędny zabieg. Dobre ustawienie flybara powinno wystarczyć.
10. Jak zamocować nowe serwo? Czy wystarczy taśma dwustronna?Lepiej podkleić - serwo będzie bardziej stabilne.