mwx pisze:No nie. Zakładasz trochę "naiwnie" że wirnik ustawi się sam z siebie tak aby obracać się wokół środka ciężkości.
mwx pisze:To nie jest obiekt rotujący w pustej przestrzeni, nie powiązany z niczym. Za miękkie zawieszenie może pogorszyć wibracje, bo całość "ucieknie" w stronę cięższej łopatki pogłębiając problem.
mwx pisze:Prosta sprawa - czy w dorosłych helikach, gdzie amortyzacja jest stosunkowo dużo ważniejsza i większa wirniki mają możliwość przemieszczania się w osi szpindla?
mwx pisze:Zadanie amortyzacji wirnika ogonowego jest inne, nie chodzi o niwelowanie braku wyważenia.
mwx pisze:W naszych zabawkach jego znaczenie jest pomijalnie małe.
mwx pisze:Jak się zastanowię to w sumie już nie dziwi mnie że poszli w twardy wirnik - mniej potencjalnych problemów kosztem niewielkich potencjalnych korzyści.
kubacki pisze:Kurcze czego nie rozumiem,nie rozumiem jak 99% kolegów na forum mając ten akurat model nie rozmontował sie im w powietrzu ,dlatego chcialbym to zrozumieć.Sledząc ten wątek kazdy lata na seryjnych dumperch i nikt zlego slowa nie powiedział, a ze kiedyś pewnie kupie ten model to temat mnie zaciekawił
Kula pisze:@Aikus Lubię te twoje emocjonalne opisyserio, bez żadnej szydery. Nikt tak nie pisze o emocjach związanych z lataniem jak Ty
Kula pisze:Jedno tylko muszę sprostować. Przekładnia daszkowa, taka jak w Logo (i moim XL Power) nie służy do zmniejszania hałasu.
[...]
Taka przekładnia nie generuje sił osiowych na kołach zębatych. O ile dla koła głównego nie ma to znaczenia, o tyle dla silnika już ma.
Po prostu zmniejsza zużycie łożysk silnika.
Kula pisze:Powiem więcej, jest często głośniejsza od dobrze wykonanej skośnej.
Kula pisze:Co więcej, to jedyny typ przekładni walcowej, który przenosi siły poosiowe, co często jest wykorzystywane w maszynach.
Kula pisze:Koło główne w XL jest frezowane, więc na pewno jest dokładniej wykonane niż wtrysk z Logo. Dobrze ustawione będzie ciche i trwałe, choć zabije łozyska silnika szybciej.
Kula pisze:Co więcej, to jedyny typ przekładni walcowej, który przenosi siły poosiowe, co często jest wykorzystywane w maszynach.
Siły poosiowe to działające wzdłuż osi koła zębatego. W łożyskach to po prostu siły osiowe jakie może przenosić łożysko.mwx pisze:Kula pisze:Co więcej, to jedyny typ przekładni walcowej, który przenosi siły poosiowe, co często jest wykorzystywane w maszynach.
Co to są siły "poosiowe" ?![]()
Nie czepiam się, pytam z ciekawości bo nie znam takiego terminu
mikegsx400 pisze:Jak to nie będziesz pisał?! Nie tylko Kula lubi Twoje emocjonalne wpisy o lataniu (i nie tylko)
msheli pisze:Filmik z wczorajszego latania XL550![]()
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości