Generalnie są stosowane aż cztery tzw. MODY, czyli tryby przypisania funkcji do drążków.
Najbardziej upowszechnione i powszechnie stosowane są MODE 1 i MODE 2.
Różnica pomiędzy nimi jest taka, że drążki są "zamienione" miejscami.
W
MODE 2 jest tak, że lewy drążek ma "tyrkotkę" zamiast sprężyny i służy do sterowania gazem (dół - 0%..góra - 100%) oraz ogonem (lewo-prawo). Prawy ma odpowiednio pochylenia na boki (lotki w samolotach), lub pochylenia przód-tył (ster wysokości w samolotach).
Prawie w każdym obecnie sprzedawanym modelu sposób podłączenia jest identyczny dla wielu typów aparatur. Wtyczki serw powinny być wpięte do odbiornika czarnym (czasem brązowym) przewodem na zewnątrz, żółtym (czasem białym) przewodem do środka. Ponieważ praktycznie wszyscy stosują żyroskopy, schemat dotyczy takiego podłączenia.
Standardowo używamy minimum 6 kanałów, dodatkowe mogą posłużyć do omówionych poniżej czynności:
Kanał___Element sterujący______Obsługiwana czynność
1______prawe serwo tarczy_____pochylanie tarczy w prawo/lewo
2______tylne serwo tarczy______pochylanie tarczy do przodu/tyłu
3______regulator______________zmiana obrotów silnika
4______żyroskop (3 żyły)_______sterowanie serwem ogonowym w lewo/prawo
5______żyroskop (1-żyła)_______sterowanie czułością żyroskopu
6______lewe serwo tarczy______pochylanie tarczy w lewo/prawo
7______np. zewnętrzny UBEC____zasilanie odbiornika i serw poza regulatorem
8______i więcej_______________podwozie, światła, pirotechnika itd.
Kanał 7 i 8 podałem przykładowo, bo akurat UBEC można podpiąć kablem "Y" pod każdy kanał serwa więc wystarczy 6 kanałów.
MODE 2 to kontynuacja naturalnego sposobu sterowania z samolotów, gdzie pilot prawą ręką obsługuje stery, lewą zmienia gaz.
MODE 1 powstał z wyboru dla leworęcznych, lub jako pozostałość po sterowaniu szybowcami
MODE 3 i 4 to "alpejskie kombinacje", których korzeni możemy doszukiwać się w historii modeli latających, kiedy np. szybowiec był sterowany osobno lewym (kierunek lub lotki) i prawym (wysokość) - sam kiedyś tak latałem

Ale takie też były czasy, że " żelazna kurtyna" na granicy z RFN, a aparatury z musu robiło się czasem samemu, aby tylko zmienić kierunek lotu np. gwizdkiem
Obecnie te dwa ostatnie mody nie mają praktycznie zastosowania, bo są dziwne i trochę nienaturalne w sterowaniu.