PIGUŁKA - tu czytaj i pytaj jeśli jesteś nowy :)

Tu nauczymy Cię terminologii, pomożemy Ci wybrać zabawki, a potem je bezpiecznie uruchomić.
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 16 lip 2010, o 21:34

Wcale się nie dziwię :shock:

Ale pewnie nikt nie wie że do logo też są manuale (bardzo uniwersalne :evil: )

500DX.pdf

Przeniesione - THX
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
dzu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 17-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy

Postautor: dzu » 6 sie 2010, o 08:56

E-Sky
CO-AXIAL(General)
BELT-CPX - 002793/002794 - Manual
BELT-CP CX - 002728/002655 - Manual
ESKY 900 - 000022 - Manual
HONEY BEE CT - 002850/002859 - Manual

E-Sky Manuale

Przeniesione - THX

----------------------------------------
pp
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 2 wrz 2010, o 18:12

Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 2 wrz 2010, o 18:22

do koloru do wyboru


jest tam tyle manuali ze wolałem podać link główny, niż tych których nie ma na forum kopiować i pojedynczo wklejać.
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 6 wrz 2010, o 22:49

muszę przestać szperać po necie i zająć się hodowla rybek ;)


SKYRC Imax9x

nigdy tej apki nie widziałem ale może być dla początkujących do nauki dobra i raczej jest niedroga
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
dzu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 17-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy

Postautor: dzu » 7 paź 2010, o 19:35

KDS
KDS 450C - Instruction manual - [EN]
KDS 450S - Instruction manual - [EN]
KDS 450SV - Instruction manual - [EN]
- przeniesione, thx

----------
KDS Downloads
pp
Awatar użytkownika
dzu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 17-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 10 razy

Postautor: dzu » 7 paź 2010, o 19:36

pp
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 paź 2010, o 12:59

Generalnie są stosowane aż cztery tzw. MODY, czyli tryby przypisania funkcji do drążków.
Najbardziej upowszechnione i powszechnie stosowane są MODE 1 i MODE 2.
Różnica pomiędzy nimi jest taka, że drążki są "zamienione" miejscami.

W MODE 2 jest tak, że lewy drążek ma "tyrkotkę" zamiast sprężyny i służy do sterowania gazem (dół - 0%..góra - 100%) oraz ogonem (lewo-prawo). Prawy ma odpowiednio pochylenia na boki (lotki w samolotach), lub pochylenia przód-tył (ster wysokości w samolotach).

Prawie w każdym obecnie sprzedawanym modelu sposób podłączenia jest identyczny dla wielu typów aparatur. Wtyczki serw powinny być wpięte do odbiornika czarnym (czasem brązowym) przewodem na zewnątrz, żółtym (czasem białym) przewodem do środka. Ponieważ praktycznie wszyscy stosują żyroskopy, schemat dotyczy takiego podłączenia.
Standardowo używamy minimum 6 kanałów, dodatkowe mogą posłużyć do omówionych poniżej czynności:

Kanał___Element sterujący______Obsługiwana czynność

1______prawe serwo tarczy_____pochylanie tarczy w prawo/lewo
2______tylne serwo tarczy______pochylanie tarczy do przodu/tyłu
3______regulator______________zmiana obrotów silnika
4______żyroskop (3 żyły)_______sterowanie serwem ogonowym w lewo/prawo
5______żyroskop (1-żyła)_______sterowanie czułością żyroskopu
6______lewe serwo tarczy______pochylanie tarczy w lewo/prawo
7______np. zewnętrzny UBEC____zasilanie odbiornika i serw poza regulatorem
8______i więcej_______________podwozie, światła, pirotechnika itd.

Kanał 7 i 8 podałem przykładowo, bo akurat UBEC można podpiąć kablem "Y" pod każdy kanał serwa więc wystarczy 6 kanałów.

MODE 2 to kontynuacja naturalnego sposobu sterowania z samolotów, gdzie pilot prawą ręką obsługuje stery, lewą zmienia gaz.
MODE 1 powstał z wyboru dla leworęcznych, lub jako pozostałość po sterowaniu szybowcami
MODE 3 i 4 to "alpejskie kombinacje", których korzeni możemy doszukiwać się w historii modeli latających, kiedy np. szybowiec był sterowany osobno lewym (kierunek lub lotki) i prawym (wysokość) - sam kiedyś tak latałem ;) Ale takie też były czasy, że " żelazna kurtyna" na granicy z RFN, a aparatury z musu robiło się czasem samemu, aby tylko zmienić kierunek lotu np. gwizdkiem :wow2:

Obecnie te dwa ostatnie mody nie mają praktycznie zastosowania, bo są dziwne i trochę nienaturalne w sterowaniu.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 9 paź 2010, o 13:46

Powyzej Gmeracz wyjasnil temat super ja tylko dodam ze najbardziej popularne sa mode 1 lub 2 a z tego co ja sie orjetuje bo przebywam na US i Australijskich forums to preferencje sa zalezne gdzie mieszkasz i np w USA mode 2 jest najbardziej popularna w Australi mode 1 w Europie nie mam pojecia ale gdy ja zaczolem rok temu w sklepie powiedzano mi ze w AU mode 1 jest najbardziej popularna i kupilem mode 1 pozniej gdy dolaczylem do lokalnego clubu okazalo sie ze mod 1 lata okolo 90% a reszta to roznie
jakim modem sie nauczysz to jest ok bo nie ma na to reguly najlepsi w tym hobby lataja 1,2 lub kombinacjami uwazam ze lepiej sie trzymac tego co w danym okregu jest popularne bo czasami ktos moze ci pomuc oblatac helika jesli nie czujesz sie na silach :)
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 9 paź 2010, o 15:27

Należy pamiętać jeszcze, że schemat podany przez Gmeraśnego nie jest obowiązujący dla wszystkich producentów radia / odbiornika. Charakterystyczną cechą jest położenie kanału przepustnicy "throttle". Przepustnica na kanale trzecim to standard dla E-Sky :D oraz o ile się nie mylę, Futaby i Hiteca.

Natomiast dla Spektrum i JR mamy:
1. Throttle (gaz)
2. Aileron
3. Elevator
4. Rudder
5. Wolny lub czułość żyroskopu (gain)
6. Pitch
7. Wolny lub czułość żyroskopu (gain)
Kanał 2-gi z 6-tym są zamienne.

Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 paź 2010, o 16:43

Wiktor pisze:dlaczego mode 1 dla leworęcznych?

Ja wspomniałem o genealogii, obecnie to już dowolność na rynku. Pierwsze w historii apki miały narzucone funkcje a drążki działały w jednej osi a "drążki" tylko klikały jak przełączniki astabilne. Dla lewo-praworęcznych robiono wersje z przełożonym gazem. Obecnie już prawie nikt tego nie pamięta ;)

Tak jak napisał Max - na całym świecie dominuje Mode 1 i 2. W zasadzie zależy to tylko od tego, jaki mieliśmy pierwszy kontakt z apką i jak się nauczyliśmy podstaw. Z moich kontaktów wynika, że niemieckojęzyczne strefy preferują 1-kę, Ale szczególnie powiązani z pilotażem łatwiej adaptują głowę do 2-ki jako przeniesienia naturalnych odruchów z dużych zabawek ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 30 lip 2011, o 20:08

heliman pisze:może troche zejde z tematu i zapytam:
Co to znaczy idle up?

Idle-Up - oznacza tryb lotu w którym silnik się kręci niezależnie od położenia drążka gazu - innymi słowy w NORMAL-u masz obroty od zera do (zwykle) maksimum a w IDLE-UP (tryby akrobacyjne) zwykle silnik ma stałe obroty lub niewielkie "siodło"

Historycznie wywodzi się z silników spalinowych - stąd IDLE czyli "bieg jałowy"
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 6 paź 2011, o 20:58

T-rex 450 PRO Super Combo - Instrukcja PL

tak mi się przypadkiem znalazło :)

Przeniesione - THX
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 21 paź 2011, o 14:47

Zgodnie z obietnicą książka "Projektowanie i budowa modeli śmigłowców" (Bogusław Spunda, WKiŁ 1976, str.120, format A4) którą czasem można "ustrzelić" na A... Skan w częściach jest średniej jakości żeby pliki były małe ale jest też wyższa jakość w skanie kompletnym.

Część 1: "Ogólne wiadomości o śmigłowcach" [PIBMS_1.pdf 2,7MB]

Cześć 2: "Zasady lotu śmigłowca" [PIBMS_2.pdf 1,5MB]

Część 3: "Aerodynamika modeli śmigłowców i metody obliczeniowe" [PIBMS_3.pdf 4,2MB]

Część 4: "Konstrukcje modeli śmigłowców" [PIBMS_4.pdf 4,3MB]

Cześć 5: Zasady regulacji i pilotażu modeli śmigłowców + Część 6: Modele śmigłowców [PIBMS_5_6.pdf 1,7MB]

Dodatek 1: Plany D-S22 (Schuco-Hegi), 2 ark.A1, [D-S22.pdf 6MB])

Dodatek 2: Plany Huey-Cobra (Schuco-Hegi), 2 ark.A1, [Bell_Huey_Cobra.pdf 9,5MB])

Dodatek 3: Plany Jet-Ranger (Graupner), 4 ark.A1 [Bell-212_TwinJet.pdf 9.3MB]

Przepraszam za jakość planów ale nie znalazłem łatwo dostępnego skanera dużego formatu więc zrobiłem fotki aparatem. Uznałem jednak że praktyczna wartość modelarska tych planów jest raczej umiarkowana więc i jakość nie powinna stanowić tu czynnika dyskwalifikującego. :masakra:

Cała książka w wyższej rozdzielczości niż powyżej: ->PIBMS.pdf [36MB]
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
private9
Stały bywalec...
Posty: 210
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: private9 » 23 paź 2011, o 11:12

Mi się udało tydzień temu wylicytować aukcję na ALL....... za 20zł :) fajna książka z planami dwóch helików,.
Pozdrawiam,
Arek.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 23 paź 2011, o 11:15

private9 pisze:z planami dwóch helików,.
trzech

EDIT: nawet sporo tych książek na all...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Sebus
Stały bywalec...
Posty: 166
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Nowa Sól
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Sebus » 1 gru 2011, o 23:39

Poruszony ostatnimi wpisami postanowiłem zrobić spis rad i przemyśleń dotyczących wyboru sprzętu dla początkującego pilota Heli RC. A więc zaczynajmy.

Chyba jednym z najlepszych modeli od których można zacząć przygodę jest ESKY LAMA ponieważ otrzymujemy wszystko co niezbędne do nauki latania. TJ. aparaturę wraz z kablem do symulatora oraz model treningowy.

Dlaczego Lama? Przede wszystkim ze względu na to że jest łatwa w pilotażu a aparaturę i kabelek możemy wykorzystać do dalszej nauki na komputerze.

SYMULATOR TO PODSTAWA

To powinno być motto każdego nowego pilota, ponieważ dzięki temu możemy zaoszczędzić CZAS, PIENIĄDZE I NERWY. Nauka na symulatorze to dla nowicjusza fundament do tego by zaczął on latać precyzyjnie i przede wszystkim panował nad strachem.

Na rynku jest wiele dostępnych symulatorów.
Phoenix RC (najlepszy symulator do heli), Realflight, Aeroflight Pro Deluxe, Helix i inne (polecam dział symulatory)

Każdy młody pilot RC podczas zabaw z LAMĄ i ćwiczeń na symulatorze, powinien zbierać pieniądze, najpierw na porządną aparaturę. Polecam zacząć od Spektrum DX6i lub Spektrum DX7, ponieważ są to najpopularniejsze aparatury na polskim rynku a co za tym idzie ... jest wiele informacji na ich temat.

Po zakupie aparatury, powinno się zbierac informacje na temat naszego przyszłego modelu (tego zaawansowanego 6 kanałowego) a w między czasie cały czas ćwicząc na symulatorze.

Następna będzie ładowarka. Na początek każdemu wystarczy Turnigy accucell 6 lub Hobbyking ECO6. Są to popularne tanie i dobre ładowarki, których sam używam do dziś i które każdemu polecam.

Nadszedł czas na nasz pierwszy porządny model po Lamie. Co wybrać?

* 100 -> T-Rex 100, Solo pro, Blade MCPX
* 250 -> rozmiar łopaty 205mm, np Trex 250, Gaui 200
* 450 -> rozmiar łopaty 325mm, np Trex 450, Protos mini, MT 325,
* 500 -> rozmiar łopaty 425mm, np Trex 500, Protos
* 600 (50tka) -> rozmiar łopaty 600mm, pojemność silnika spalinowego 0.50 cala^3, np Trex 600, SM50
* 700 (90tka) -> rozmiar łopaty 700mm, , pojemność silnika spalinowego 0.90 cala^3, np Trex 700

Z ekonomicznego punktu widzenia, najlepszym modelem dla początkującego jest zacząć od modelu klasy 450. Dlaczego? Ponieważ stosunek zakupu części zamiennych z 250 lub 500 jest mniej opłacalny a wiadomo, że początkujący pilot będzie mieć tendencję do częstego rozbijania modelu. Poza tym 450 są obecnie najpopularniejszą klasą w polsce i części do nich jest bardzo dużo.

Ciągle nurtujące pytanie wszystkich początkujących pilotów to STABILNOSĆ w 450 a 500 bo zazwyczaj nad tymi modelami piloci zastanawiają się najczęściej. Stabilnośc modelu zależy w głównej mierze od tego jak model zostanie ustawiony oraz od ustawień w aparaturze.

Aparatura komputerowa ma to do siebie, że można ustawić model aby był żwawy lub też nie, dlatego też pytanie o stabilność tak naprawdę nie ma sensu. Model klasy 500 będzie bardziej "krowiasty" i mniej czuły na ruchy drążków ale i 450 można ustawić podobnie.

Nie zapominajmy o nauce na symulatorze i zbieraniu informacji na temat ustawiania i regulacji naszego nowego modelu OPCJA SZUKAJ NIE BOLI. Tylko to pozwoli zaoszczędzić na zakupie nowych części.

Podsumowując. Jeżeli wiemy że chcemy zająć się tym na poważnie to nie trzeba kupować modelu dla początkującego. Można przejść do zakupu porządnej aparatury i symulatora. Podczas nauki latania na symulatorze, zbierać fundusze na sprzęt i model oraz akcesoria i PRZEDE WSZYSTKIM CO NAJWAŻNIEJSZE CZYTAĆ!

CZYTAĆ FORUM, UŻYWAĆ OPCJI SZUKAJ i zastanowić się 2 razy nad pytaniem, które chcemy zadać, ponieważ każdy pilot w ciągu długiego czasu przebywania na forum denerwuje się gdy zadaje się w kółko te same pytania aż w końcu nie chce na nie odpowiadać.


Moje przemyślenia w skrócie.
1. Aparatura i symulator lub ESKY LAMA i symulator
2. Nauka zawisów na symku i zbieranie funduszy na nowy sprzęt.
3.Pozyskiwanie informacji na temat regulacji nowego modelu.
4.Po nauce zawisów w każdym kierunku tj. ogonem do siebie, bokiem, kabiną do siebie, drugim bokiem przejście do nauki lotów postepowych.
5. Nauka zawisów na plecach (odracanie modelu na plecy)
6. Zakup modelu zaawansowanego, ładowarki i akcesoriów.
7.Nauka pirozawisów na symulatorze (zawis nad ziemią z powolnym obracaniem się ogona)
8.Nauka zawisu na żywo w każdym kierunku.
9.Nauka pirozawisów na plecach na symulatorze.
10.Nauka na żywo lotów postępowych
i tak na zmianę analogicznie.....

Mam nadzieję że ten artykuł nie jest za bardzo roztrzepany starałem się wszystko ogarnąć tak zwięźle jak to tylko możliwe.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Zasugerowałem Lamę ponieważ jej aparatura jest normalnych rozmiarów i można na niej latać na symulatorze oraz mniej więcej odwzorowuje ruchy zaawansowanej aparatury.

Oczywiście mbrawanski masz racje że powinny się tu znaleźć takie modele jak solo pro czy t-rex100 ale właśnie z tego względu ich nie umieściłem. Fakt że aparatura od T-rexa100 ma wejscie od sim-kabla to jest małych rozmiarów i sam jescze nie testowalem jak działa z symulatorem.

Solo pro lub BLADE czy też T-rex 100 jest RTF(Ready to fly-gotowy do lotu) bądź ARF(Almost ready to fly-prawie gotowy do lotu) lub też BNF(Bind and fly-zbinduj i lataj) w systemie DSM2 więc dla początkującego pilota który posiada aparaturę z rodziny Spektrum to też dobry zakup.

Wszystkie te modele mają jedną zaletę. Są odporne na uderzenia ale nie wybaczają błędów i lot na wolnym powietrzu to nie lada wyczyn co zostało udowodnione w Zbąszyniu i w Płocku tego roku Dlatego też sugeruję zapoznać się z treścią pierwszego posta i przeanalizować swoją ścieżkę. Wydaje mi się że mój pogląd na sprawę trochę zmieni nastawienie do tego typu modelarstwa i pozwoli zaoszczędzić pieniądze.

Mądry nowy pilot przeczyta zanim zdecyduje ,a nie kupi i rozwali
Rexy:250,450,600N,700N. Sirocco, SM50E i wiele innych
------>SYMULATOR to PODSTAWA!<-------
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 29 lut 2012, o 23:02

RC helicopter size/class confusion

tak na szybkiego:

A Trex 500 is a 500 electric motor size heli. It runs 400- 4230 mm blades. A .30 sized heli is a .30 cubic inch nitro motor size, and normally swings 550mm blades. A 550 electric is the same size as a .30 nitro.

A 450 is also an electric motor size and swings 315 - 350 mm blades. Some companies (Thunder Tiger Electric for one) will size their helis with blade side, so a 325 swings nomial 325mm (315 - 350) blades.

Electric helis:

200/250 size = 200 mm blades
300 size = 220 255 mm blades
400/450 size = 315 - 350mm blades
500 size = 400 - 440mm blades
550 size = 500- 550mm blades
600 size = 600 - 620 mm blades
700 size = 690 - 720mm blades

Nitro:
.30 = 550 mm blades
.50 = 600 - 620mm blades
.60 = 690 mm blades
.90 = 710 - 720mm blades

Gasser:
Standard = 710 - 720mm blades
Extended Boom = 810mm blades
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
LITE
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-09-2011

Postautor: LITE » 2 mar 2012, o 12:37

AdamskY pisze:RC helicopter size/class confusion

tak na szybkiego:

A Trex 500 is a 500 electric motor size heli. It runs 400- 420 mm blades. A .30 sized heli is a .30 cubic inch nitro motor size, and normally swings 550mm blades. A 550 electric is the same size as(...)

Dzięki bardzo, o takie coś mi chodziło:)
Pozdrawiam
LITE
Awatar użytkownika
pirzol
Domownik forum...
Posty: 279
Rejestracja: 12-07-2011
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: pirzol » 20 mar 2012, o 08:47

dla szukających rozwiązania problemu z wibracjami :) np gimbala,
miałem z tym problem ale znalazłem w Polsce sklepy i producentów
- damperów,
- amortyzatorów drgań,
- wibroizolatorów
na stronach producentów pomocne informacje w doborze tłumników drgań...

itp. produkty znajdziemy w m.in. działach sklepów rc związanych z mocowaniem i tłumieniem drgań np. silników spalinowych, poniżej kilka linków...

kolejność przypadkowa !, podaje co znalazłem.

http://www.nastik.pl/wibroizolator-kava ... -1615.html
http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=11_115
http://www.rc4max.com/listaProduktow.ph ... kat=0&idz=
http://www.rc4max.com/amortyzator_gumow ... 16882.html
http://www.rcskorpion.pl/grupa/akcesori ... ia-montaz/
http://www.rcskorpion.pl/towar/wibroizo ... -kavan-rc/
http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=5943

producenci:
http://www.wibroizolacjapolska.pl/produ ... -WALCOWE-W
http://www.wibroinstal.pl/katalogi.html
http://www.wwzg.home.pl/index.php?optio ... &Itemid=49

było też na allegro (nie moja aukcja, znalazłem tylko)
http://allegro.pl/wibroizolator-m3x6mm- ... 34725.html
pzdr
P
---------
www.fpvdrones.pl
Quadro KFC32 + FPV - nooo tym sie LATA ! :D

Gaui 425->550 FPV - Historia gimbala
KDS450S (V) FPV - waleczne początki

Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości