Forum helpdesk - samochody

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
armagedon
Domownik forum...
Posty: 477
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Myszków
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: armagedon » 3 lis 2016, o 08:19

Polecam dunlop ceny normalne jak na premium. Miałem Michlinki i pireli byly zbyt głośne .
Rex 100
Tarot 450pro
Goblin 700 speed
Goblin 700 ważka
Mikado 800
Aurora9
Pozdrawia.Sebastian S.
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2093
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: MacGyverek » 3 lis 2016, o 09:25

A ja w mojej terenowce mam Goodyear all season - opony na lato i zima. 3 sezon bedzie i nie musze kombinowac czy już zima czy już lato. Polecam przy naszych zimach :) W górach i zaspach tez dają rade.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7361
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 641 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 lis 2016, o 10:42

Goodyear Ultragrip Performance - na takich oponkach podjeżdżałem w górach FWD tam, gdzie niektóre AWD nie dawały rady ;)
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 3 lis 2016, o 13:10

MacGyverek pisze:A ja w mojej terenowce mam Goodyear all season - opony na lato i zima. 3 sezon bedzie i nie musze kombinowac czy już zima czy już lato. Polecam przy naszych zimach :) W górach i zaspach tez dają rade.

Tak z wielosezonowych te są chyba najlepsze
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16290
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1773 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 3 lis 2016, o 14:08

W Uniaczku mialem Fuldy. Zimowki. Kupilem okazyjnie w cenie Debicy, nowki pod warunkiem, ze kupie razem z felgami (taki deal - mniejsza o szczegoly).
W zyciu nie mialem lepszych opon, mimo, ze nie traktowalem ich najlepiej - jezdzilem na nich caly rok, jak na wielosezonowych.
Nigdy nie mialem zadnych problemow w jakims blocie dizurach koleinach czy w inym gnoju, a w pierwszej sniezycy ktora spadla te 6 lat temu czy tam kiedys w pazdzierniku (kilka dni wlasnie po tym jak zmienilem opony) i sparalizowala cala Warszawe docenilem ich zajebistosc, kiedy widzialem jak rozne mocniejsze i lepsze samochody w tym 4x4 (ale pewnie na gorszych oponach), radza sobie srednio z przejechaniem przez pas zieleni zasypany 30cm warstwa sniegu, a zasrany uniaczek przez ten snieg - jak po torach.
Teraz wlasnie przymierzam sie do zmiany, bo "stefana" kupilem z para zimowych Michelinow z tylu i para letnich jakichs ... wynalazkow - nie wiem co to jest - z przodu.
No i pamietajac moje doswiadczenia - celuje raczej w Fulde.
Oczywsicie tez zimowki i tez bede na nich jezdzil caly rok (ale to juz moje skrzywienie).

Z daleka natomiast omijam Debice.
Mialem raz.
Wczesniej raz mial ja moj Ojciec.
Ten moj raz to byl o raz za duzo.
Nie chodzi o to jak trzymaja sie drogi, bo w sumie dramatu nie ma, (choc rewelacji tez nie), ale po roku - bulwy w dwoch z czterech opon. Dyskwalifikacja. Powinni zakazac sprzedawania tego.
Debice maja tylko jedna zalete. Są tanie.
A reszta - same wady.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 3 lis 2016, o 14:19

Ostatecznie wybierałem między Continetalami i Michline'ami. Piszedłem w pulchniutkie ludziki, trochę za radą Kuli, trochę mając na uwadze opinie w neci jak i radę jednego z forumowych kolegów, który sprzedaje gumy :-p.

A co do Uniacza, to najlepiej szedł przez zaśnieżony Ursynów z łańcuchami na kołach, 5 chłopa w środku, a z tyłu szósty na snowboardzie. Nie było mocnych na ten samochód tamtego popołudnia, pewnie przez te łańcuchy :-p. Był ubaw, zima byla przednia, a my mieliśmy radochę.....piękne czasy liceum......
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2093
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: MacGyverek » 3 lis 2016, o 14:32

Aikus przypomniałeś mi Debice mojego taty.

Historyjka:
Kiedys wyjezdzam spod Biedrony i stoje na swiatłach w błocie pośniegowym. Czekam na zielone. OO jest, ruszam. Zakopałem się więc gaz i próbuje się wygrzebać. Zaczynam ruszać i co....dupeńka - czerwone. Ok. Czekamy znowu na zielone...jest!!!! Ruszam!!! Zakopałem się w błocie wiec gaz.... Oooo ruszam. Dup czerwone. I tak dobre jeszcze 3-4 zmiany swiateł. Wkurzyłem sie i zaczałem odliczać czas miedzy zmianami swiateł. Ruszałem jeszcze na czerwonym i udało sie wygrzebać jak pojawiło się zielone. O trzymaniu się drogi na sniegu już nie będe wspominał. Katastrofa!!!!

Po pół roku oddałem auto tacie (nadal jezdzi na Debicach), a ja kupiłem 4x4 i opony wielosezonowe Goodyear. Na slasku 3 lata temu na wielkanoc spadło kupa śniegu i ruch na drodze był prawie zero bo służby już auta pochowały i nie było komu odśnieżać. Goodyear + naped na 4x4 dawał rady i auto szło jak czołg po zaspach. Testowałem oponki próbojąc bokiem wejsc w zakręt i nic. Szedł jak po asfalce a drogi białe. Na drugi dzień mój kuzyn przyjchał Q3 na oponach Micheline zimowe i niestety mój stromy podjazd pokonał Q3. Efekt - rzuciło go na mur i bok ładnie przerysowany. Także reasumując - opony to jedno, a samochód jakim jeździsz to drugie. W jedym samochodzie będą lepsze jedne opony a w drugim drugie. Takze nie ma złotego srodka na opony. W moim sie spisuja All Season a w innym już mogą nie dac rady.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16290
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1773 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 3 lis 2016, o 14:45

@Kowal:

Uniaczem na lancuchach tez kiedys jechalem jak sie na letnich w gory wybralem. Ale wtedy uniacz nie byl jeszcze moj i nie bardzo mialem wplyw co tam na niego jest zalozone.
Wiec kupilem lancuchy na stacji i hajda! Do Wierchomli:D
Ehhh... no ... Uniacz... zawsze go bede wspominal z rozrzewnieniem... duzo fajnego w moim Zyciu sie z tym samochodem łączy...

Enyłej wracajac do meritum - Continentale, Michelinki - co bys nie wzial bedziesz zadowolony. Kula doradza Michelinki i racje na pewno ma, ja poprostu az takich opon nie potrzebuje, nie jezdze duzo (chociaz 20k przez ostatnie pol roku samo sie nie zrobilo, no ale to byl raczej wyjatkowy okres - stefan musial na siebie zarobic ;) ).
Wiec dla mnie Fulda jest OK a ze marke juz znam i jej ufam to nie chce eksperymentowac.

@MacGyverek, moze i troche jest tak jak mowisz, ale nikt mi nie powie ze letnie beda dobre na zime, albo ze Debica bedzie lepsza niz Fulda. No nie ma zmiluj! I tu zaden samochod nie zmieni stanu rzeczy. Ani Uniaczek ani Merc.

Pamietam jak pierwszy raz zalozylem zimowe opony (w czasach kiedy opony sezonowe to byla nowosc, ludzie dopiero sie przekonywali ze to ma sens i ze robi roznice)... no i lezal juz lekki sniezek, wiec ja mlody szybki i wsciekly pojechalem sobie nissankiem do serwisu, troche driftujac po drodze na recznym, wiadomo na placu elegancko na drifcie zaparkowalem i super.
Po godzinie wyjezdzam na zimowkach i chcialem zadriftowac tak jak wczesniej a tu ... dupeńka! samochod poprostu hamuje i koniec! Musialem sei dobrze natrudzic, zeby nauczyc sie znowu zrywac przyczepnosc kiedy tego chce.

No a co do jezdzenia na zimowych latem tak jak ja to robie to coz...
Wielu to mocno drazni w świadomosc, ale u mnie poprostu wygrywa moje wygodnictwo, lenistwo i skapstwo, jezdze na tyle wolno i spokojnie, ze gorsze parametry na suchym rozgrzanym asfalcie mi nie przeszkadzaja, natomiast co do szybszego zużycia - przy mojej ilosci jezdzenia (tak typowo - nie to co przez ostatnie pol roku) i tak opony wczesniej mi sie starzeją niz zużywają, (nawet zimowki uzywane jako caloroczne), wiec u mnie instytucja letnich opon zwyczajnie nie ma sensu.
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 3 lis 2016, o 15:16

Uniak był niepokonany na śniegu :) był lekki i to było ważniejsze niż 4x4 czy innego szpeje.
Na Merive żony założyłem wielosezonowe Nexeny i śmigają miło
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2149
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: dawo » 3 lis 2016, o 17:05

Ja teraz do mojej Bmki kupuje zimówki... ehhh te same opony w różnych rozmiarach mają różne oznaczenia co do oporów toczenia i hamowania na mokrym. Ja kupuje po etykietach zaznaczam klasę premium i jedną niżej na oponeo i szukam po rozmiarze, trafiłem nokiany co mają A hamowanie na mokrym, C opory, i 69 db. Generalnie to nie kupuj chińskich opon i będzie dobrze...
Wracając do wspomnień to w 125p jak pierwszy raz założyłem Dębice zimowe to na śniegu musiałem strzelać ze sprzęgła żeby pójść bokiem... co normalnie starczało dodać gazu w zakręcie i był drift :D
Efekt niestety był tylko w pierwszym sezonie na nowych oponach i z każdym sezonem czuć było że jest coraz gorzej :(
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3498
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 170 razy
Podziękowano: 428 razy

Postautor: Artu » 3 lis 2016, o 17:11

Kowal pisze:... i radę jednego z forumowych kolegów, który sprzedaje gumy :-p

Chyba nie od Mirosława hmm On ma tylko takie zużyte :vhappy:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 3 lis 2016, o 17:45

Tylko jednostronnie wiec za pół ceny... źle? ???
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 3 lis 2016, o 18:19

miruuu pisze:Tylko jednostronnie wiec za pół ceny... źle? ???

To musisz nad geometrią popracować jak ci się guma z jednej strony zużywa. Albo zmień pozycję ;)
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 3 lis 2016, o 18:21

I nie naciągnięte do końca bo za duże
...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 3 lis 2016, o 18:53

opony oponami ale skoro różne samochody na tych samych oponach mają różniące się wyniki w testach (łosia, hamowania...) to wybór opony ti bardziej komfort psychiczny i akustyczny. Pług partner '96 na różnych zimówkach jezdził do dupy. punciak na letnich robił podjazdy gdzie pług musiał na wstecznym. @Aiku co byś się nie rozczarował fuldą w Stilonie bo uno miało mały rozmiar koła i wąską oponkę i mimo że był lekki dobrze wypierał błoto pośniegowe więc i tarcie o podłoże miał wystarczają. co do michelinów to gdzieś widziałem, że starsze 4 miały lepsze wyniki od 5. Tylko skąd mieć pewnośc co do obiektywności testów?
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 4 lis 2016, o 20:01

Ja wziąłem alpina pilot coś tam. Wyników testów jest tyle co gazet/portali/serwisów itd. Kierowałem się w duźej mierze doświadczeniem Kuli i naszego forumowego kolegi.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2149
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: dawo » 5 lis 2016, o 09:45

A ja wybrałem Nokian WR D4 najbardziej kierowałem się nalepą i rozsądną ceną, jako jedne z niewielu mają oznaczenie drogi hamowania na mokry A... zobaczymy jak będzie w praktyce. Generalnie to zawsze pierwszy sezon jest zaje**sty na nowych oponach, trzeba przyjeździć kilka żeby obiektywnie je ocenić. Przyczepności :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 5 lis 2016, o 13:51

Też o nich myślalem, odstraszyła mnie opinia,że ostatnio trafia się dużo sztuk ciężkich do wyważenia.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2149
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: dawo » 5 lis 2016, o 18:35

Przyjdą mi w poniedziałek i jak się uda to założę je - generalnie to mi obojętne jak będą wyważone byle były :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 255 razy

Postautor: Kowal » 5 lis 2016, o 19:32

Mnie rozwaliło, jak do jednej z moich poprzednich opon zimowych koleś dołożył 180 czy 200g.... ale to chyba po 3 sezonie, czy coś. Tragedia. W podobnej cenie byly te Nokiany, Micheliny i Continentale.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości