valoos pisze:Wyższe napięcie to przy tej samej mocy mniejsze prądy. Mniejsze prądy to mniej grzejąca się elektronika.
Chyba lżej też samym lipolkom. (Tu nie jestem pewien, bo jednak moc muszą oddać ta samą.)
AdamskY pisze:edek pisze:Jaki jest sens 6S w 450?
np. 5 lopatowa wolno krecaca sie glowica w makiecie i dluzszy czas lotu.
Zupełnie nie rozumiem tego argumentu z wolnymi obrotami... do tego chyba nie jest wymagane 6s
już tłumacze co miałem na myśli:
* Model: HK-2221-2010KV
* Brand: Scorpion
Specifications
Stator Diameter 22.0 mm(0.858 in)
Stator Thickness 21.0 mm(0.819 in)
No. of Stator Arms 9
Magnet Poles 6
Motor Wind 16 Turn Delta
Motor Wire 10-Strand 0.21 mm
Motor Kv 2010KV RPM/VoltNo-Load Current (Io) 1.01 Amps @ 10 volts
Motor Resistance (Rm) 0.052 Ohms
Max Continuous Current 28 Amps
Max Continuous Power 590 Watts
Weight 79 Grams (2.78 oz)
Outside Diameter 27.85 mm (1.086 in)
Shaft Diameter 3.175 mm (0.123 in)
Body Length 38.3 mm (1.508 in)
Overall Shaft Length 58.7 mm (2.289 in)
Max Lipo Cell 6s
2010 KV / 22,2V Main Gear 180 Motor Pinion 11T = Rotor RPM 2945 (590 Watts)
Scorpion HKII-2221-8
Specifications
Stator Diameter 22.0 mm (0.87 in)
Stator Thickness 21.0 mm (0.83 in)
No. of Stator Arms 9
Magnet Poles 6
Motor Wind 8 Turn Delta
Motor Wire 16-Strand 0.21mm
Motor Kv 3595 RPM / VoltNo-Load Current (Io) 2.31 Amps @ 10 volts
Motor Resistance (Rm) 0.024 Ohms
Max Continuous Current 45 Amps
Max Continuous Power 475 Watts
Weight 81 Grams (2.86 oz)
Outside Diameter 27.9 mm (1.098 in)
Shaft Diameter 3.17 mm (0.125 in)
Body Length 38.3 mm (1.508 in)
Overall Shaft Length 58.7 mm (2.311 in)
Max Lipo Cell 3s
3595KV / 11,1 V Main Gear 180 Motor Pinion 11T = Rotor RPM 2634 (475 Watts)
czyli można jeszcze ładnie zmniejszyć krzywa gazu przy 22,2V a mocy i tak będzie jak na zapas...no i do tego 5 łopat we wspanialej makiecie
... albo coś przekombinowałem

PS: źródło obliczeń ------>
Helicopter Power & Setup Calculator