T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 21 lut 2012, o 15:18

Jeśli mocno kretujesz to polecam drewno - oszczędza mechanikę - lecą łopaty, reszta mniej dostaje.

http://www.align.pl/product-pol-4364-Lo ... rwone.html
Obrazek
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 21 lut 2012, o 15:41

Tak, drewno bylo nadpekniete wiec mam juz cala kolekcje lopatek do mieszania np farby.
Jeszcze nie wiem czy mocno kretuje :rotfl: Ja sie dopiero ucze. Heli jeszcze calego pakietu nie wylatal i ladowania bezbolesne w snieg po glowice i to z autosem ;) . Zalozenia wlasnie takie byly jak piszesz, maja dostac lopaty reszta nie dlatego drewniaki. Zobacze te Aligny i chyba kupie tez 1szt tych lepszejszych plug&play (zakladajac ze cena odzwierciedla jaoksc) zobaczyc jak to "powinno" wygladac.
Skoro juz przy lopatach, jak wielkie znaczenie ma polozenie srodka ciezkosci w parze lopat, Wlasnie szykuje oryginaly i gdybym najpierw musial idealnie ustawic SC a potem dopiero wage to chyba by mi tasmy zbraklo. Czy moze byc roznica 3-5mm?

EDIT
A jakie sa skutki zlego torowania lopat?
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 21 lut 2012, o 16:20

ArabaT pisze:Skoro juz przy lopatach, jak wielkie znaczenie ma polozenie srodka ciezkosci w parze lopat, Wlasnie szykuje oryginaly i gdybym najpierw musial idealnie ustawic SC a potem dopiero wage to chyba by mi tasmy zbraklo. Czy moze byc roznica 3-5mm?
SC ma mniejszy wpływ niż waga całkowita. Efekty podobne jak przy niewyważeniu i roztorowaniu - drgania, niestabilność, wysilenie mechaniczne. Jak masz problem z SC to oprócz taśmy na końcu jednej z łopat możesz też doklejać przy okuciu drugiej. Nic na siłę - przy tanich łopatach czasem bywa tak że się nie da ich wyważyć racjonalną ilością taśmy. Masz kilka kompletów, może między nimi coś lepiej dopasujesz.
ArabaT pisze:A jakie sa skutki zlego torowania lopat?
Drgania, czym większe roztorowanie tym większe drgania - w skrajnych przypadkach nie da się latać a heli próbuje się rozpaść.
Piotrek
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 21 lut 2012, o 16:31

Wywazylem najlepiej jak moglem, roznica w SC jakies 3,5mm i raczej tak zostawie, jeszcze nie torowane a helik juz wydaje ladniejszy dzwiek i przy tych samych ustawieniach chyba (mozliwe, ze to tylko odczzucie subiektywne) wczesniej zaczyna sie odrywac od podlogi. W pozostalych szklanych tez tak jest, ze ciezsza ma dalej od okuc SC, czy to jest celowe,ze przy dowazaniu na koncu lopaty SC obu lopat sie zblizaja? Czy to tylko przypadek albo moj niefart?
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 21 lut 2012, o 16:55

Po zmianie łopat sprawdź kąty... byś się zdziwił jak potrafią się rozjechać :gas:
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 21 lut 2012, o 17:36

Sprawdze. Zaczym sie podniesie ogon wedruje powoli w prawo, pytam teraz bo jak przyjdzie regiel to juz nie bedzie czasu na zadawanie pytan ;) , gdzie szukac przyczyny? Torowanie na chwile obecna to juz 3pelne obroty i przy obrotach na30% jest ok ale jak zaczynaja sie pojawiac katy dodatnie to sie rozjezdzaja o jakies 5-6mm Cos dalej z tym robic czy znowu przyczyna lezy gdzies indziej?
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 23 lut 2012, o 18:40

witam,

chce powrócić do tematu "końcówek".

dobrym przykładem na podwójną interpretacje sa te aukcje na eBay:

1 Male Serial Connection Cable XT60 Connector Free Shipping
Obrazek
Specification

* 100% Brand New
* Two Female XT60 connector to one Male XT60 connector wire cable

oraz

One Male JST connector to six female cable connector Free Shipping

Obrazek

Specification

* 100% Brand New
* One Male JST connector to six female connector extension cable

czyli jak zwą tak zwą...
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 24 lut 2012, o 08:53

Nie wiem jak robią specjaliści ale ja określam "płeć" wtyczek w odniesieniu do elementu roboczego (głownego).
Na fot#1 byłoby MMF a na fot#2 F->6M
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 24 lut 2012, o 09:36

AdamskY pisze:witam,
chce powrócić do tematu "końcówek".
dobrym przykładem na podwójną interpretacje sa te aukcje na eBay:

Albo są dobrym przykładem na to, że czasem ludzie nie wiedzą co sprzedają :lol:
Tak czy siak. Nazwa nazwą, grunt żeby prawidłowe wtyczki na pakietach były...
Korzzo
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 8
Rejestracja: 18-08-2011
Lokalizacja: Groningen (Holandia)

Postautor: Korzzo » 24 cze 2012, o 20:56

Ostatnio zastanawiałem się nad FBL do mojego KDSa hmm
Przeglądając oferty znalazłem to:
http://www.ehirobo.com/shop/product_inf ... s_id=11971

Co o tym myślicie ???
Na moje oko to chyba dobry dill :roll:
Za ponad sto zielonych dostajemy kompletny kit, system FBL i elektrykę.
Do ulotnienia potrzebna jest tylko apka z odbiornikiem i lipol. To akurat bym sobie z KDSka zaadoptował bez zastanowienia (zawsze chciałem
mieć 450PRO :twisted: )
Po za tym ostatnio mam trochę problem z dostępnością części KDSa :masakra:

Jedyne co mnie trochę martwi to wałek na ogonie :|
No ale z lądowaniem nie mam problemów, a jak mam kreta to przeważnie model wali mi się na bok przy nie wielkiej wysokości :mad2: Oczywiście błąd pilota, ale straty nie sa za wielkie. Nudzi mi się tylko ciągłe wymienianie flybara i ustawienia (w FBL jest prościej)

Poczytałem już o tym systemie CX 3X1000 (relacja Kenobiego :nw: ) i myślę, że cena jest dobra :thumb:

Chcę się was poradzić, czy dobrze kombinuję, bo samemu ciężko jest mi się zdecydować :dk:

P.S. Latam też czasem FBL na Phoenixie V3 i czuję różnicę w sterowaniu, ale pytanie mam.
Jak wygląda w realu przesiadka z FB na FBL ? Jest duża różnica?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, bo wiem że je otrzymam :thumb:

Pozdro :D

EDIT: Miałbym jeszcze elektrykę z KDSa na podmiankę (jakby co) ;)
Merlin Tracer90 (świetna zabawa w domu ;) )
KDS 450s, CX 450 AE (dawca organów)
Phoenix v3
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 24 cze 2012, o 21:51

Z tego co ja tam widzę to najsłabszym punktem tego zestawu są serwa. Cała reszta szczególnie jak na tą cenę wydaje się być naprawdę ciekawa.
Piotrek
Korzzo
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 8
Rejestracja: 18-08-2011
Lokalizacja: Groningen (Holandia)

Postautor: Korzzo » 24 cze 2012, o 22:13

Miszczu. Serwa to nie problem :D

W głowie mam na ogon wsadzić N 590 z mojego KDSa (spisuje się super), a na tarczę to się coś dobierze.
Merlin Tracer90 (świetna zabawa w domu ;) )
KDS 450s, CX 450 AE (dawca organów)
Phoenix v3
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 cze 2012, o 00:43

Sę myślę, że ciekawie kombinujesz ;)
Ja bym wykorzystał części i wsadził swoją elektronikę, czyli coś sprawdzonego na cyklikę jak na przykład Hicec 65MB lub HB.
Poza tym pilnuj ogona - ten ślizgacz podparty jednostronnie może się zacinać, więc przed lotami kroplę dobrego oleju na ośkę.

Czym się różni FB od FBL? A to zależy od ustawień. Generalnie FBL-em ... łatwiej się lata ;) Bo pewne niedoskonałości pilotażu on sam bierze na siebie.
Ale fakt, że mechanicznie to jest o 70% prościej. W końcu pozostaje tylko tarcza i kąty łopat.

Aaaa... FBL nie lubi blaszek między piankami :thumb:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 25 cze 2012, o 16:05

Po blisko rocznej przerwie, przeprowadzce itd usiadłem wczoraj na nowo do heli. Padło w pierwszej kolejności na Pro.

Jak tylko go kupiłem postanowiłem przy pierwszej lepszej okazji wymienić serwa na metalowe zębatki. Jak kryzys to kryzys więc wybór padł na high-endonwe HobbyKing 929MG Metal Gear Servo. Przy okazji wyszły kolejne ślady kreta który jak twierdził poprzedni właściciel był minimalny - 2 serwa były noname 9g a jedno TowerPro 9g. Nie będę już wnikał co i jak. Wymieniłem komplet, teraz metal hałasuje. Nowe porządki w kabelkach:

Obrazek

Do wymiany jeszcze będzie nieszczęsny hub głowicy i ślizgacz na ogonie bo latem zeszłego roku udało mi się fajną używaną sztukę wyhaczyć i chcę zobaczyć jak będzie działać.

CDN! :juppi:
Piotrek
Korzzo
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 8
Rejestracja: 18-08-2011
Lokalizacja: Groningen (Holandia)

Postautor: Korzzo » 25 cze 2012, o 17:47

I takich odpowiedzi się spodziewałem :banana:

@Gmeracz
Problem z ogonem już przerabiałem, bo skrzynkę ogonową i głowicę mam z CXa ;)
Ślizgacz zaadoptowałem z KDS SV (dwa punkty podparcia), a do tego na wałek dałem oring (między ślizgaczem, a skrzynką) w celu
ograniczenia posuwu. Tak mi akurat podpasowało z wychyleniem serwa i teraz nie ma możliwości aby mi się ogon zaciął :)

Bardzo też mnie pocieszyłeś z tym łatwiejszym lataniem :nw: , wiem że FBL nie działa tak jak flymentor, ale
może zmniejszy to trochę liczbę ubijanych kretów (nie wiem czy w Holandii nie są pod ochrona hmm ). Przeważnie model
wali mi się na bok i oczywiście można by było delikatną kontrę zrobić, ale w tym momencie zaciskam tak mocno
zwieracze, że nie mam już siły w palcach na ruch drążkiem :wall:

Teraz jeszcze najistotniejsza sprawa. Muszę przekonać MLP, że to jest taki dobry zakup, że szok :kopara:

I jeszcze jedno. Gdybym chciał przerobić na pasek to czy będą pasowały części z CXa SE V2 ?
Pozdro
Merlin Tracer90 (świetna zabawa w domu ;) )
KDS 450s, CX 450 AE (dawca organów)
Phoenix v3
Korzzo
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 8
Rejestracja: 18-08-2011
Lokalizacja: Groningen (Holandia)

Postautor: Korzzo » 25 cze 2012, o 17:59

Hej, a co to za zbiegowisko czerwonych kabli pod półką na baterię :?:
Merlin Tracer90 (świetna zabawa w domu ;) )
KDS 450s, CX 450 AE (dawca organów)
Phoenix v3
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 25 cze 2012, o 18:32

Turnigy Plush 40A i jego kabelki do silnika. Ludzie zazwyczaj montują ten regiel na zewnątrz z boku heli a ja uparłem się że go wcisnę do środka i tylko tak udało mi się kabelki poupychać. Jak się zamknie ramę to naprawdę schludnie to wygląda i wszystko bezpiecznie siedzi w środku.
Piotrek
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 25 cze 2012, o 18:39

Przed kretem FBL cię nie uchroni ani trochę ale naprawy są łatwiejsze. Łatwiejsze choć mogą być droższe, przy FBL dużo częściej po kretach lecą zębatki w serwach tarczy. Pro ma inną budowę ogona niż SE V2 i generalnie nic tam nie pasuje. Są natomiast tanie zestawy do konwersji pro na pasek (LINK).
Piotrek
Korzzo
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 8
Rejestracja: 18-08-2011
Lokalizacja: Groningen (Holandia)

Postautor: Korzzo » 25 cze 2012, o 19:34

No tak. Wszystko na czerwono i wygląda jak stado kabli ;)
Merlin Tracer90 (świetna zabawa w domu ;) )
KDS 450s, CX 450 AE (dawca organów)
Phoenix v3
Korzzo
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 8
Rejestracja: 18-08-2011
Lokalizacja: Groningen (Holandia)

Postautor: Korzzo » 25 cze 2012, o 19:50

Czytałem, że niektórzy podpiłowują popychacze, aby uniknąć wymiany zębatek serw hmm
Ten zestawik na pasek to pewnie zamówię po pierwszym krecie ;)
Merlin Tracer90 (świetna zabawa w domu ;) )
KDS 450s, CX 450 AE (dawca organów)
Phoenix v3

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron