Align RCM-BL500M brushless motor (upgrade do T-Rexa 500)

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
Admin2
Administrator
Posty: 30
Rejestracja: 28-01-2010
Podziękował: 2 razy

Postautor: Admin2 » 19 lut 2010, o 21:31

Witajcie!

Dziś przyczłapał do mnie Mr Postman z paczuszką, a w niej:

Obrazek

Odbiornik pójdzie do Kinga, natomiast silniczek zapewni napęd 500-tce:

Obrazek

Dzięki temu moja 500-tka przestanie być "Semi-classic". Nadchodzi "Sporting" 8)
Oczywiście po pierwszym locie krótkie sprawozdanie.
Kilka ciekawostek z ulotki Aligna:
- masa: 205 g
- wał: 5x36x61,1 mm
- moc: 1260W, max: 1470W

Zalecenia wielkości kątów natarcia i pobory prądu (wszystko dla 13T)
zawis: +5 st - 10,5A - 2160 obr./min
idle z krzywą płaską 100%: 0 stopni - 14,2A - 2890 obr./min; +-12 st - 32,5A - 2650 obr./min

Interesujące parametry. Nie mogę się doczekać próby. U mnie będzie latać na 12T póki co ze stokowym reglem.

Pozdrawiam!

Luke
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 27 cze 2010, o 22:07

No i padł... A taki był ładny - amerykański - szkoda... :lol:
Wylatał może 30 pakietów. Zamontowany bardzo starannie z uwzględnieniem odpowiedniego luzu międzyzębnego atak / koło słoneczne. Niestety, dziś górne łożysko - przez Aligna zachwalane jako dożywotnie i bezobsługowe - zdechło.
W sumie było dożywotnio bezobsługowe: do dziś nie musiałem nic z nim robić :wall:

Kupię następny taki sam... dobrze działa z oryginalnym reglem. Jeśli padnie i ten, prawdopodobnie moje resztki sympatii do marki na A szlag jasny trafi.

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 2 lip 2010, o 12:39

Luke Skywalker pisze:No i padł... A taki był ładny - amerykański - szkoda... :lol:
Wylatał może 30 pakietów. Zamontowany bardzo starannie z uwzględnieniem odpowiedniego luzu międzyzębnego atak / koło słoneczne. Niestety, dziś górne łożysko - przez Aligna zachwalane jako dożywotnie i bezobsługowe - zdechło.
W sumie było dożywotnio bezobsługowe: do dziś nie musiałem nic z nim robić :wall:

Kupię następny taki sam... dobrze działa z oryginalnym reglem. Jeśli padnie i ten, prawdopodobnie moje resztki sympatii do marki na A szlag jasny trafi.

Ł.

Lozysko mozesz wymienic problem z szaftem bo Align nie sprzedaje ich ja wykonczylem dwa 500M jeden padl po 6 pakiecie (lozyska) ogolnie Align ma bardzo slabe lozyska do kupy padlo mi 5 silnikow teraz pomalu przestawiam sie na Skorpiony bo sa czesci zamienne szafly i lozyska rowniez na ostatnim 500M i 600M daje 2 krople oleju co 3 loty jak na razie pracuja ok. :thumb:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 2 lip 2010, o 15:11

Max S pisze:
Luke Skywalker pisze:No i padł... A taki był ładny - amerykański - szkoda... :lol:
Wylatał może 30 pakietów. Zamontowany bardzo starannie z uwzględnieniem odpowiedniego luzu międzyzębnego atak / koło słoneczne. Niestety, dziś górne łożysko - przez Aligna zachwalane jako dożywotnie i bezobsługowe - zdechło.
W sumie było dożywotnio bezobsługowe: do dziś nie musiałem nic z nim robić :wall:

Kupię następny taki sam... dobrze działa z oryginalnym reglem. Jeśli padnie i ten, prawdopodobnie moje resztki sympatii do marki na A szlag jasny trafi.

Ł.

Lozysko mozesz wymienic problem z szaftem bo Align nie sprzedaje
owszem juz tak (w komplecie z łożyskami - ciekawe dlaczego ;)): http://www.flying-hobby.com/shop/index. ... ts_id=6750
Max S pisze:teraz pomalu przestawiam sie na Skorpiony bo sa czesci zamienne szafly i lozyska
Niestety Scorpiony są strasznie prądożerne a nadto fabryczne łożyska też są marne - spece zakładają łożyska ceramiczne
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 2 lip 2010, o 16:55

Ramotny pisze:
Max S pisze:
Luke Skywalker pisze:No i padł... A taki był ładny - amerykański - szkoda... :lol:
Wylatał może 30 pakietów. Zamontowany bardzo starannie z uwzględnieniem odpowiedniego luzu międzyzębnego atak / koło słoneczne. Niestety, dziś górne łożysko - przez Aligna zachwalane jako dożywotnie i bezobsługowe - zdechło.
W sumie było dożywotnio bezobsługowe: do dziś nie musiałem nic z nim robić :wall:

Kupię następny taki sam... dobrze działa z oryginalnym reglem. Jeśli padnie i ten, prawdopodobnie moje resztki sympatii do marki na A szlag jasny trafi.

Ł.

Lozysko mozesz wymienic problem z szaftem bo Align nie sprzedaje
owszem juz tak (w komplecie z łożyskami - ciekawe dlaczego ;)): http://www.flying-hobby.com/shop/index. ... ts_id=6750
Max S pisze:teraz pomalu przestawiam sie na Skorpiony bo sa czesci zamienne szafly i lozyska
Niestety Scorpiony są strasznie prądożerne a nadto fabryczne łożyska też są marne - spece zakładają łożyska ceramiczne




Dzieki za informacje nie wiedzialem ze szafty mozna kupic to wspaniala wiadomosc bo mam 500 i 600 z rozwalonym szaftem dzieki. :thumb:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Beier
Stały bywalec...
Posty: 108
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Beier » 2 lip 2010, o 17:43

Ramotny pisze:owszem juz tak (w komplecie z łożyskami - ciekawe dlaczego ;)):

Bo Align zatrudnia klawiszy którzy walą po łapach chińska kolega jak ten nie złoży odpowiednio dużo silników w ciągu doby - firma przecież musi jak najszybciej nowość wypuścić na rynek - a że niedopracowaną to drobiazg, przecież my i tak będziemy musieli kupić części aby dokonać napraw awarii nie z naszej winy.
T-Rex 700 Nitro LE
DX7
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 11 lip 2010, o 19:01

Mam nowy silnik...
Minęło 6 pakietów...

Zaczyna wyć jak poprzedni... :dk: :wow2:
Help?!.. :?
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
sqymon
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 28-04-2010
Lokalizacja: Poznań / Wągrowiec
Podziękowano: 2 razy

Postautor: sqymon » 11 lip 2010, o 19:22

a przypomina mi sie sytuacja kiedy yoyoek jako chyba pierwszy w Polsce zarżnął 450M... wszyscy fani A krzyczeli że źle lata, że wał modyfikował, srata ta ta

jak sie okazuje A wypuszcza coraz więcej bubli, fani marki w koncu muszą przełknąć łyżkę dziegciu...
HK450 V2 - szuka mocy: Typhoon 2218H -> Align 430L -> TP 2415-07T -> Turnigy 450/500 H2223
HK-6X 2,4GHz

Łopaty do góry
_________________
heli eventy - www.rcspot.pl
chorus
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 07-07-2010
Podziękował: 3 razy

Postautor: chorus » 12 lip 2010, o 08:11

Jeśli nie silnik Align (łożyska) i Scorpion (prądożerny+łożyska) to jakie polecacie ?
Kontronik Mini Pyro 400 jest cztery razy droższy od Aligna, ale czy jest bardziej żywotny?

A może w każdym silniku siadają łożyska i trzeba albo sobie je wymieniać albo wymieniać cały silnik?

Ramotny
Jak się sprawuje Scorpion w Twoim heliku ? (czas lotu w porównaniu do aligna, łożyska, czy dajesz co kilka lotów olej do łożysk)
Robert
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 12 lip 2010, o 10:10

chorus pisze:Jeśli nie silnik Align (łożyska) i Scorpion (prądożerny+łożyska) to jakie polecacie ?
Kontronik Mini Pyro 400 jest cztery razy droższy od Aligna, ale czy jest bardziej żywotny?
A może w każdym silniku siadają łożyska i trzeba albo sobie je wymieniać albo wymieniać cały silnik?
Owszem jednym z rozwiązan jest zakup silnika (dowolnego jaki nam się podoba) i "na dzień dobry" wymiana łożysk na ceramiczne. Koszt nieco większy i trochę pracy do włożenia ale (podobno) problem z głowy.

chorus pisze:Ramotny
Jak się sprawuje Scorpion w Twoim heliku ? (czas lotu w porównaniu do aligna, łożyska, czy dajesz co kilka lotów olej do łożysk)

Och znakomicie! Nic nie smarowałem, łożyska są ok a co ciekawe w ogóle nie pobiera prądu - bo leży w pudełku! :D :D

A na serio... a T500 mam Z-Power A20 1620kV (podobny do tego: http://www.flying-hobby.com/shop/index. ... ts_id=3009) i jak na razie po ok. 25-30 lotach (niestety nie prowadzę logu) nie wykazuje objawów zużycia - może delikatne ale nic co mogłoby być alarmujące.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 15 lip 2010, o 00:30

sqymon pisze:a przypomina mi sie sytuacja kiedy yoyoek jako chyba pierwszy w Polsce zarżnął 450M... wszyscy fani A krzyczeli że źle lata, że wał modyfikował, srata ta ta

To chyba zbyt duże uogólnienie. O silniku do 450ki w wersji M jakoś nie słychać specjalnie negatywnych uwag, a jest ich na rynku z pewnością duuuużo więcej niż 500ek M.

Natomiast syfiastość 500M chyba już nie podlega dyskusji jeśli się poczyta różne fora. Pytanie za 100 pkt. jest takie: czy to była tylko jakaś wadliwa partia, czy ogólnie ten silnik jest słaby (a konkretnie to wał i łożyska) i czy A coś z tym zrobi(ł)???

Ludziska z innych stron świata proponują albo wymienić silnik na innej marki albo wymienić wał i łożyska na lepszej jakości (np. łożska ceramiczne, o których tu wspominano) niekoniecznie od A.

Ale... jeśli jednak Align się zreflektował to kity o których pisze Ramotny powinny na logikę być odpowiednio lepszej jakości (inne materiały, inny dostawca, technologia, itp.) coby piloci się więcej nie wqu... W sumie to nie jest drogie, a i pracy nie jest chyba aż tak dużo żeby to sprawdzić empirycznie. Na Twoim miejscu zaryzykowałbym taki kit. Jeżeli problem nie ustąpi to chyba należy zapomnieć o tym silniczku...

Co do innych producentów to czytałem wiele dobrego o silnikach Z-Power/Tonic-X, ale to nie są bynajmniej moje własne doświadczenia...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 15 lip 2010, o 07:40

jedrus pisze:czytałem wiele dobrego o silnikach Z-Power/Tonic-X, ale to nie są bynajmniej moje własne doświadczenia...

A moje tak. Mam w 500 Z-POwer Z15A-1650 który w moich rękach wykonał przynajmniej ze 30 lotów i nie wykazuje objawów zuzycia. No może minimalne ale i tak mniejsze niż "A" po pięciu...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
sebono
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 6
Rejestracja: 05-08-2010
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: sebono » 5 sie 2010, o 22:58

Obiecuję wstawić foty twego zacnego zużytego wału z twego wysłużonego ( pewnie z 600 pakietów :P ) 500 M ;] Luki .Pzdr
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 7 sie 2010, o 14:22

Cześć Sebastian :) - nareszcie jesteś :banana:
Czekam koniecznie na fotki. Sam jestem ciekaw, jak wyglądał ten "spracowany" silnik.

Zdrówka!
Luke
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 8 sie 2010, o 22:42

W SH darmo rozdaja waly i lozyska do ww. silniczka - ja bym bral :shock:
http://www.strefahobby.pl/trex-500-wal- ... -3951.html
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 9 sie 2010, o 08:34

myślę że byłoby jak zwykle "Przepraszamy, osoba wprowadzająca do komputera się pomyliła. MUSI Pan zapłacić tyle i tyle a jak nie to.... " ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 9 sie 2010, o 19:40

już jest cena: 36,55 PLN po rabacie ;)
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 9 sie 2010, o 22:54

No i brawo - namacalny dowód, że nasze forum staje się poczytne :thumb:
Ł.

PS.: SEBONO - foootkiii pls!!!
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 9 sie 2010, o 23:34

Luke - widziałem że pozbywasz się Reksa 500ki - jak to tak??? A co teraz???
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 10 sie 2010, o 09:11

jedrus pisze:Luke - widziałem że pozbywasz się Reksa 500ki - jak to tak??? A co teraz???

To na razie tajemnica choć ja wiem co nieco - niestety nie mogę powiedzieć. Mogę tylko zdradzić że Luke ma już serwa, silnik, żyro, serwo ogonowe i łopaty. Brakuje mu "tylko" modelu ale ma już upatrzony :)
Żeby was podręczyć powiem że będzie nieco większy niż T500 ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości