Mam używaną, sprawną i niepotrzebna jedną płytkę w wersji 3, pasuje do tego radia:
http://www.google.pl/imgres?start=146&c ... =8&ndsp=20Jeśli chcesz mogę odsprzedać. Tanim kosztem naprawisz helika, jeśli to wina płytki.
Wracając do Twoich objawów. Tylny wirnik kompensuje moment wirnika głównego. Jeśli wirnik tylny kręci za słabo, np na skutek zużycia silniczka ogonowego, to helik obraca się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, bez używania drążków. Jeśli z kolei na radiu wychylasz drążek w prawo, to helik powinien obracać się zgodnie z ruchem wskazówek z wyraźnie dużą prędkością wirnika ogonowego.
Piszesz, że dając drążek w lewo wirnik przestaje działać-rozumiem, że zatrzymuje się, a jak dajesz w prawo, to zasuwa. Jest to jak najbardziej poprawny objaw. Aby helik obrócił się przeciwnie do wskazówek zegara, czyli zgodnie z momentem wytworzonym przez główny wirnik, to wirnik ogona ma mu w tym nie przeszkadzać-czyli zatrzymuje się.
Natomiast w chwili gdy obracasz go zgodnie z ruchem wskazówek, to wirnik musi wytworzyć większy moment aby pokonać oddziaływanie wirnika głównego i stąd jego szybkie obroty.
Czy w trakcie zabaw nie przestawiłeś trymerów na radiu? Sprawdź czy kanał 2 oznaczony jako CH2 jest wyzerowany (przełącznik suwakowy pod lewym drążkiem). Odpowiada on za ustawienie zakresu prędkości wirnika ogonowego. Dodatkowo wejdź w menu ustawień radia i sprawdź, czy opcja RUDD jest ustawiona na 70-80%.
Wyjaśnij też dokładnie jak helik zachowuje się gdy próbujesz wznieść się tak z metr nad ziemią po wcześniejszym upewnieniu się, że masz dobrze wytrymowane ustawienia radia.