T-Rex 450L

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
krystek1987
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 2
Rejestracja: 06-01-2015

Postautor: krystek1987 » 6 sty 2015, o 03:40

Witam. Czy przed przystąpieniem do konfiguracji DIR (3GX v5) trzeba zadbać o to, aby śmigłowiec znajdował się na wypoziomowanej powierzchni, czy nie ma to może większego znaczenia?
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 6 sty 2015, o 07:27

3GX nie ma akcelerometrów więc poziom nie jest ważny, hak ci wygodnie to możesz bawet ustawiać ba boku :-) Ale jak jest poziomo ba stole to lepiej wszystko widać.
Liczy się poziom tarczy względem modelu no i kąty cykliki i skoku jakie ustawisz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
krystek1987
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 2
Rejestracja: 06-01-2015

Postautor: krystek1987 » 7 sty 2015, o 00:01

Ok, dzięki za szybką odpowiedź :) Problem jest tej natury, że człowiek składając pierwszy śmigłowiec nie ma pojęcia jeszcze, co go spotka później :P
Dla przykładu, czyta instrukcję i widzi, że ma dwie opcje montażu żyroskopu. Patrzy, co będzie na pierwszy rzut oka estetyczniej wyglądać i tak jak ja - montuje go w środku modelu w pozycji odwróconej. Wszystko fajnie, do czasu.. aż tu nagle chce się inaczej podłączyć kabelek, albo skonfigurować 3GX'a. Dostęp do urządzenia jest lekko mówiąc niewygodny hehe. Powinni w instrukcji dodać przy opcjach montażu zalety i wady wybranego sposobu ;D

Kiedyś na filmiku widziałem, że starano się o ustawienie śmigłowca na idealnie równej powierzchni i dopiero konfigurowano 3GX. Dlatego chciałem się upewnić, czy ma to większy sens, bo utrzymanie śmigłowca w poziomie i jednoczesne wciskanie po spodem przycisku obserwując w lusterku diody irytuje :P
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 93 razy

Postautor: Kruku » 10 sty 2015, o 13:48

Wreszcie Rex doczekał się narodzin :dance:

Najpierw wystreczowałem Protosa Mini pod 6S i łopaty 360. Wiadomo było, że drugi model też musi przejść na 6S. To był T-Rex 450 PRO DFC, którym latało mi się b. fajnie cały sezon. Mimo różnych opinii o głowicach DFC, ja osobiście te głowice lubię. Hub prosty jak budowa cepa, bardzo niski, wirnik jest zaraz nad kabinką i do tego responsywność cykliki robotyczna jak R2D2 z Gwiezdnych Wojen. Inaczej mówiąc powiedziałbym, że głowica jest "symulatorowa" i nie jest to tylko kwestia ustawienia FBLa. Protosem lata się po prostu inaczej, "miękko".

Mogłem oczywiście wymienić silnik na 6S i po sprawie. Align jednak zamieszał mi w głowie bo miał w ofercie świeżą 450-tkę z serii "Dominator", która w istocie jest raczej 480-tką bo ma od razu w kicie zestaw z łopatami 360. Pasowało mi to idealnie do wystreczowanego Protosa (możliwość trzymania w zapasie tylko jednego rodzaju łopat) oraz dlatego, że Dominator ma kilka fajnych rozwiązań, o których w samym tekście. W końcu sprzedałem Rexa 450 PRO DFC i kupiłem nowe combo od kolegi z Pałacowej. Korciło mnie jeszcze dlatego, że w końcu chciałem sam zmontować model od zera. Do tej pory kupowałem same, zmontowane już, używki.

Ostatnimi czasy Align trochę mi podpadł ze względu na dostępność części (o tym na końcu) ale ostatecznie w model poszedłem mając nadzieję, że coś z tym się wkrótce poprawi.

Najpierw inbox:

W pudełku 3 mniejsze pudełka, odpowiednio z elementami ramy, elektroniką i długimi elementami (łopaty, ogon, popychacz serwa ogona itp.) + oczywiście dwujęzyczna instrukcja (krzaczkowa i ang):
Obrazek

Po otwarciu większego pudełka, mamy serię torebek z różnościami ramy oraz kabinkę. Jak się potem okaże w ciągu budowy, nie zawsze instrukcja idzie konsekwentnie z logiką tych woreczków. Nie jest to jakiś szczególny problem ale powoduje, że budowa toczy się na kilku woreczkach równolegle:
Obrazek
Obrazek

Przy okazji dwa słowa o kabince. Kabinka to oczywiście rzecz gustu ale mi się podoba w niej to, że jest optycznie dopasowana do rozmiaru 480 i końcowo model wygląda proporcjonalnie. Streczując 450-tkę do większych łopat, rama i kabinka zostają te same przez co model ma trochę "wyciągnięte nogi". W Dominatorze tego nie ma. On jest po prostu cały modelem 480 choć w nazwie ma 450L. Eh... w logice oznaczeń wielkości modeli stosowanej przez producentów już dawno się pogubiłem. Kabinka ma też nieco inną kolorystykę niż typowe kabinki Aligna. Domunuje mocna zieleń. Jest nieco bardziej smukła i wydłużona niż np. w 450 PRO. Niestety zdjęcie tego nie oddaje. Jak dla mnie wygląda fajnie:
Obrazek

W zestawie łopaty 360 (wyważone idealnie), metalowa belka ogonowa (wolę węglowe ale ta też ok, przynajmniej do pierwszego zgięcia), popychacz serwa ogonowego jako drucik alu. To ostatnie dałem sobie jako backup ale od Kenobiego kupiłem od razu popychacz węglowy. Nie przepadam za tym jak przy druciku montowane są snapy. Poza tym po wyboczeniu, drucik nie wraca idealnie do swojego pierwotnego kształtu. W ogóle drut łatwiej się wybacza dlatego wymaga większej ilości przelotek. Pomijam już kwestię estetyczną (ja osobiście wolę jak ten element nie rzuca się w oczy i jest czarny tak jak belka ogonowa)
Obrazek

Dalej mamy elektronikę. W zestawie Align dodaje swój FBL 3GX. FBL początkowo zyskał fatalną opinię jako nieudany produkt Aligna. Ja wcześniej nie miałem okazji na nim latać ale ponoć soft w wersji powyżej 5 radzi już sobie całkiem dobrze i opinia o tym FBL zdaje się powoli prostować. Poza tym widziałem jak Adam wywijał 450-tką z 3GX na Pałacowej i model latał spoko. W moim przypadku miałem już Braina z poprzedniego modelu więc, zauroczony jego prostotą, apką na Androida i w ogóle filozofią jego ustawiania (z jednym małym wyjątkiem), do modelu użyłem Braina. Dlatego też 3GX leży u mnie nowy i pachnący. Wkrótce wystawie go na giełdę na sprzedaż.
Obrazek

Na zdjęciu nie widać regla bo zapomniałem go dołożyć ale jest :) Ogólnie elektronika jest taka:

    - Regiel RCE-BL45X 45A
    - 3 serwa DS430M na cyklikę
    - serwo DS525M na ogon
    - Silnik 460MX 1800KV

Jeśli chodzi o regle Aligna to ogólnie lubię w nich soft-start ale słyszałem, że mają słaby governor. Nie latałem na govie z tego regla ale ponieważ i tak miałem zastosować Braina, a miałem na stanie czujnik RPM spektrum, postanowiłem spróbować z governorem z FBLa.

Silnik 460MX to ponoć ulepszona, sprawniejsza wersja 450MX, na której wcześniej latałem. Na moje latanie ten silnik w zupełności wystarcza. Nigdy mi w Rexie na 3S mocy nie brakowało więc już nie mogę się doczekać jak wersja 460 będzie latała na 6S :D

O serwach nie mam kompletnie opinii, nie latałem na nich wcześniej i nie mam pojęcia o ich wytrzymałości, łatwości wymiany zębatek oraz cenie. Czy ktoś z was na nich lata regularnie? Założyłem i o ile domyślam się, że ogonowe pożyje długo to w razie problemów z serwami od cykliki przejdę na TGY306G - sprawdzone serwa do czarnej roboty o niewygórowanej cenie :) No ale skoro już były w zestawie to dam im szansę i porównam jak w praktyce będą służyć w porównaniu do T306G

--- Czas na montaż ---

Najpierw montujemy głowicę. Align popisał się tu jakąś innowacją ale kompletnie nie wiem po co. Z wcześniejszym hubem nie było żadnych problemów ale teraz dodali mu 2 małe śrubki dodatkowo usztywniające go na wale. Stary hub powinien jednak pasować bo wał jest identyczny jak w 450 PRO DFC więc jeśli ktoś posiada jeszcze zapas części z wcześniejszego modelu, będzie go można użyć w wielu przypadkach na tym.
Obrazek
To właśnie lubię w głowicach DFC. Prostota.

Dalej mamy tarczę. Przy okazji sprawdziłem czy pasują kulki z wcześniejszej wersji tej głowicy z modelu 450 DFC. Nie pasują. Ale na szczęście to nie pada przy kretach. Najważniejsze, że jest ten sam wał choć uwaga - inny szpindel! Szpindel w Dominatorze jest jednolity (ta sama średnica na całej długości), a w poprzedniej głowicy był z wcięciem na końcu. Podejrzewam, że na łożyskach z wcześniejszej wersji głowicy da się zastosować stary wał z nowymi okuciami bo okucia i hub do siebie pasują. Trochę wygląda mi to na trik (podobnie jak z hubem) aby kupować nowe wersje części. No chyba, że był jakiś mechaniczny powód tych zmian ale tego nie widzę.
Obrazek
Obrazek

Potem zabieramy się za ramę. I tutaj parę ciekawych rozwiązań choć i jedno niezrozumiałe. To nieporozumienie to według mnie wstawki z plastiku (białe), które mają funkcję czasem dystansującą, czasem stanowią gniazdo na łeb śrub i czasem są czysto estetyczne. Wkurzyło mnie jednak to jak rozwiązali montaż skrzynki ogonowej w ramie. O tym potem. Zalety to przede wszystkim filozofia ramy ogólnie. Align poszedł w rozwiązanie z większych modeli, w których silnik jest u góry, a pakiet wsuwa się na półce na spodzie modelu. Do tego zaplanował serwa na zewnątrz obudowy, po bokach co powoduje, że dostęp do nich jest bardzo prosty. Wymiana serwa powinna być formalnością. W przemyślany sposób dali otwory w ramie. Prowadzenie kabli z serw do FBLa można zrealizować na wiele niezłych sposobów.
Obrazek

Pomiędzy dwoma połówkami ramy znajduje się w sumie 5 elementów alu z czego 2 z nich to solidne półki na łożyska wału głównego. Dwa inne to cylindryczne usztywniacze, które potem łączą się poprzez zewnętrzny metalowy element z półką silnika (piątym elementem). Całość powinna być wytrzymała i odporna na krety. Wygląda to bardzo solidnie.
Obrazek

Na poniższym zdjęciu widać metalowy zewnętrzny element z logiem 'ALIGN' i w kolorze wiśniowym (przy okazji pełni trochę rolę dekoracyjną). Tu jeszcze bez półki z silnikiem:
Obrazek

Wcześniej pisałem o jednej wadzie ramy jaką zauważyłem. Align w ramach dodawania tych białych elementów plastikowych, dodał je również tam gdzie mocuje się przednią skrzynkę ogonową. Jak wiadomo, zębatki w tej skrzynce potrafią polecieć. Na początku latania zdarzało mi się to częściej ale jednak czasem może się to zdarzyć. Tym bardziej, że prześwit między łopatkami wirnika ogonowego a ziemią jest bardzo niewielki przy długości łopatek 68mm i wystarczy kwestia pechowego lądowania.
Obrazek

Teraz jest tak, że łączniki alu dwóch połówek skrzynki, które są jednocześnie mocowaniem jej do ramy są szersze niż sama skrzynka. Ten nadmiar wchodzi w plastikowe białe zagłębienia w ramie. Wobec tego jak skrzynkę trzeba wyjąć, trzeba dużo bardziej rozsunąć ramę niż to było wcześniej co oznacza, że trzeba poluzować śrubki od sąsiednich mocowań. Nie wiem dlaczego tak zrobili. Być może szerokość mocowania ramy jest szersza niż w 450 PRO DFC, a chcieli zastosować te same skrzynki i wpadli na genialny sposób z tymi dystansami. Tak czy siak w całym modelu jak na razie jest to największa wada jaką znalazłem. Skrzynka ogonowa wygląda tak:
Obrazek

Mocowanie alu wysunąłem tylko z jednej strony podczas gdy z drugiej jest równo ze skrzynką. O ten właśnie dystans więcej trzeba teraz rozchylić ramę, żeby to wyjąć. Gdyby nie to, oceniłbym model wyżej.

Półka jest z silnikiem połączona dwoma, a nie czterema śrubami. Jeśli to wystarczy to jak dla mnie OK. Im prościej tym lepiej, a jak trzeba przesunąć czasem silnik w łożu to będzie mniej kręcenia. Do tego na ataku zębatka 11T:
Obrazek

Tutaj widać zamontowany silnik, którego półka jest poprzez metalową wstawkę z logiem 'Align' połączona z dwoma cylindrycznymi mocowaniami ramy. Do tego zamontowane serwa. Dobrze widać jak łatwy jest do nich dostęp:
Obrazek

Dodali też usztywniacz (tłumik) drgań węglowych podpór ogona. Między dwoma połówkami tego usztywniacza jest gąbką i jest on wobec podpór w sposób regulowany elastyczny (można go przesuwać w stronę ramy lub ogona powodując wzrost, spadek jego sztywności względem podpór):
Obrazek

Montaż ogona jest bardzo analogiczny do montażu ogona z poprzedniej wersji. Jest on wstępnie złożony w fabryce i trzeba go rozebrać i złożyć ponownie, tym razem z thread lockiem (bo jest bez). Dotyczy to zresztą każdego innego elementu złożonego w fabryce, a takich elementów jest więcej

Regiel w tej wersji ramy idzie tam gdzie wcześniej szedł pakiet. Montaż łatwy i przyjemny. Nie trzeba nic kombinować. Miejsca jest dość:
Obrazek

Przed montażem regla, wpiąłem jeszcze w niego czujnik obrotów spektruma. To maleństwo pozwoliło mi potem ustawić governor z Braina, o który pytałem w osobnym wątku. Ostatecznie działa to bardzo dobrze:
Obrazek

Małe kabelki czujnika dałem bez izolacji pomiędzy goldy regla i silnika na wcisk, bez lutowania. Montaż szybki i bezproblemowy. Do tego sam czujnik jest b. mały i można go potem spokojnie upchać razem z pozostałym nadmiarem kabli.

W modelu przewidziane są 2 miejsca pod FBL wedle uznania (to mi się podoba) - tradycyjne u góry i z tyłu ramy oraz na dole w środku ramy. Mi się bardziej podoba to na dole bo można ładnie, prawie niewidocznie poprowadzić kable, a ich nadmiar trytką schować w ramie.

Dzięki przemyślanym otworom w ramie, nie trzeba stosować dużo trytek. Na zdj niżej widać jak na przykład kabel z satelitki idzie do Braina w ogóle bez żadnego mocowania. Podobnie kable od serw - 2 trytki. Puściłem jeden kabel z jednej strony, a dwa z drugiej tak aby w razie kreta i konieczności naprawy/wymiany serwa mniej mieć na raz kabli do ponownego prowadzenia (zazwyczaj pada jedno serwo):
Obrazek

Po zmontowaniu modelu i włożeniu pakietu wygląda tak:
Obrazek

Dzięki konstrukcji ramy jak w większych modelach (z pakietem na dole), kabinka zamyka się bez większego problemu, a nie jak to we wcześniejszych modelach Align, było trzeba ją najpierw podpiłować:

W sezonie 2015 będzie ten zawodnik mam nadzieję mocno pracował :)
Obrazek

Na koniec jeszcze kwestia z tymi częściami. Zauważyłem, że zaopatrzenie sklepu Align.pl woła o pomste do nieba. Notoryczny brak części, nawet podstawowych i sytuacja nie zmienia się od dłuższego czasu. W rcforever.pl to samo - bieda z częściami. Nigdzie też indziej nie znalazłem np. szpindli pod 450L. Generalnie od razu wiadomo, że będę to potrzebował więc chciałem już na zapas mieć 2, 3 szpindle, wały, główne zębatki i z tego typu częściami (lecącymi prawie na bank przy większości kretów) są problemy w sklepach. Nie wiem czy to kwestia zaopatrzenia wszystkich sklepów w jednym miejscu i problem z tym miejscem ale wkurza mnie to już coraz bardziej w tej marce. Uważałem do tej pory, że co jak co ale z dostępem do części Aligna, albo ich zamienników nie będzie problemu. A tu proszę.

Jeśli ta sytuacja się nie zmieni, będzie to poważny argument za tym, żeby tej marki nie mieć u siebie w hangarze. Dużo lepiej wygląda sytuacja z Protosem i częściami u kenobiego. Generalnie tam części są osiągalne szybko. Jeżeli pojdę w większe modele to pewnie między innymi z tego powodu, pójdę w inne, bardziej solidne marki.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2015, o 15:57 przez Kruku, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 10 sty 2015, o 15:11

Model elegancki. Oczywiście życzę tyle samo lądowań co i startów :D
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2926
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 244 razy

Postautor: pkali » 10 sty 2015, o 16:06

Świetny opis. Co do samego modelu czekamy na porównanie z protosem i który z nich będzie liderem w powietrzu.

Jednolite szpindle są w rcforever. Kupuję takie do głowicy fbl tarota. Na wszelki wypadek sprawdź czy zgadza się długość.
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 10 sty 2015, o 17:36

Brakowalo mi takiego postu. Dzieki!! A ulozenie ramy (pakiet na dole) bardzo mi sie podoba.
Cos czuje, ze to bedzie moja kolejna rama :)
Awatar użytkownika
armagedon
Domownik forum...
Posty: 477
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Myszków
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: armagedon » 10 sty 2015, o 19:29

Gratulacje :approve:
Rex 100
Tarot 450pro
Goblin 700 speed
Goblin 700 ważka
Mikado 800
Aurora9
Pozdrawia.Sebastian S.
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2093
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: MacGyverek » 13 sty 2015, o 19:22

Sprawdź sobie orczyk serwa ELEV czy Ci nie ociera/przeskakuje o skrzynkę rozdzielcza mocowania ogona przy kątach ujemnych. Inaczej mówiąc daj kąt -11 i ruszaj elev i zobacz. Ja musiałem szlifować. Dodatkowo ja musiałem rozkręcić ogon bo nie chodził tak lekko jak powinien i lekko machal ogonem. Jakie masz pakiety gensy? Odnośnie kabinki to coś potem wstawię jak będę maial kompa włączonego. Jestem też ciekaw jaki masz Gain na ogonie w Brain. Ja mam bardzo nisko ok 32.

EDIT:
Obrazek
Kto wie co tu nie pasuje ?? :) Align nawet nie raczył odpowiedzieć na mojego maila.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
szymonstempien
Stały bywalec...
Posty: 157
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szymonstempien » 13 sty 2015, o 21:37

Witam, ja wiem co tu nie pasuje :D. W nazwie modelu Dominator zabrakło -R- na końcu.
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 13 sty 2015, o 22:06

Może to wersja na Włochy: Doominaaatooo :rotfl:

pzdrv,
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Kruku
Domownik forum...
Posty: 489
Rejestracja: 05-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 93 razy

Postautor: Kruku » 14 sty 2015, o 19:06

MacGyverek pisze:Sprawdź sobie orczyk serwa ELEV czy Ci nie ociera/przeskakuje o skrzynkę rozdzielcza mocowania ogona przy kątach ujemnych. Inaczej mówiąc daj kąt -11 i ruszaj elev i zobacz. Ja musiałem szlifować. Dodatkowo ja musiałem rozkręcić ogon bo nie chodził tak lekko jak powinien i lekko machal ogonem. Jakie masz pakiety gensy? Odnośnie kabinki to coś potem wstawię jak będę maial kompa włączonego. Jestem też ciekaw jaki masz Gain na ogonie w Brain. Ja mam bardzo nisko ok 32.


Przy -11.5 nie dochodzi do skrzynki, jest OK. Byc moze przy 0 nie masz orczyka dokladnie poziomo?
Pakiety mam gensy 1250

Na ogonie ustawilem wstepnie 43 ale jeszcze nie robilem zawisu probnego wiec nie wiem jak to sie sprawzi.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2015, o 19:31 przez Kruku, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2093
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: MacGyverek » 14 sty 2015, o 19:11

Mam poziomo orczyki w 0. Może ja miałem nieco dłuższe. Na zagranicznym forum też gość miał ten problem i zablokowanie spowodowalo odwiedziny Pana kreta. Ja mam gensy 1400. Jak spuchna to będzie problem wcisnąć ale na razie ok jest.
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
YaroRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 05-11-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: YaroRC » 22 sty 2015, o 15:54

Jak w temacie.. mam zamiar maksymalnie odchudzić model.

waga starowa: 1060g :masakra: z pakietem , kabinką i ogólnie gotowy do lotu..


Obrazek
Obrazek

plan:

- skrócenie wszystkich przewodów, ażurowanie ramy, podwozia, zmiana popychacza ogonowego na węglowy, wywalenie wszystkich zbednych pierdół w stylu ozdobnik na belce ogonowej (ten trójkatny bałagan węglowy), szlifowanie kabinki, wywalenie zbednych półek węglowych itp..

zobaczymy co sie da osiagnąć..
wszystko opisze.. własnie siadam do pracy nad modelem..
wszelkie uwagi mile widziane, cikawe ile zdejme wagi...
Ostatnio zmieniony 22 sty 2015, o 19:05 przez YaroRC, łącznie zmieniany 1 raz.
...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 22 sty 2015, o 16:12

Polecam jeszcze przestrzelić kabinkę seriami z kałacha, na Pałacowej Marcin T. latał takim cudakiem :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
subframe
Stały bywalec...
Posty: 140
Rejestracja: 17-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 26 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: subframe » 22 sty 2015, o 16:23

Nie wiem jak w 6S, ale w 3S pokusiłbym się od razu na coś co daje największe oszczędności wagowe czyli:
1. konwersję na pasek
2. poszukać lżejszego pakietu
pozdrawiam
Subframe
450PRO DFC, V977, 250GT
Me-109, Cessna 182
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2093
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 171 razy

Postautor: MacGyverek » 22 sty 2015, o 16:32

To nie lepiej sprzedać o kupić lekkiego MSH?
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
YaroRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 05-11-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: YaroRC » 22 sty 2015, o 16:42

MacGyverek pisze:To nie lepiej sprzedać o kupić lekkiego MSH?



chcesz kupić? :lol:

na szlifowaniu podwozia zyskałem 5gram.. z 25 na 20 udało się zejsć...maly kroczek do przodu..
...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 sty 2015, o 16:44

ładuj pakiety do połowy- ja tak zrobiłem w nitro i zyskałem 100g
Helikoptery
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2978
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 193 razy

Postautor: Jazz » 22 sty 2015, o 17:31

Może lepiej pomyśleć o wyższych obrotach ( przełożenie , ewentualnei mocniejszy silnik) lub stretchu ?
Jako że pod 6S, to spokojnie da się podkręcić obroty.

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości