T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 12 lut 2015, o 18:32

A no widzisz , nie skojarzyłem że regle w Waspie i YEP-a można programować tak samo jak silnik nie chce ruszyć .
Awatar użytkownika
StRess
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: StRess » 12 lut 2015, o 19:55

Jezeli zyrko jest z HH to tak zostaw. Pamietaj, ze miales ZLE ustawiona kompensacje - wirnik wial Ci w zla strone. Lopaty kreca w prawo, helik bedzie krecil sie w prawo. Wirnik musi wiec dmuchac w lewo, zeby tej sile przeciwdzialac. Zmien kierunek kompensacji i ustaw ja na 10mm. Przestan to mierzyc tylko probuj latac ;)
Protos 500 FBL
Futaba T8J
Aikus pisze:Panie Boze, nie pozwol zeby po mojej smierci moja zona sprzedala moje helikoptery za tyle za ile jej powiedzialem, ze je kupilem...
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 12 lut 2015, o 20:40

Boję się o Beja, że znów go helik pogoni. Bejo napisz czy poleciałeś :)
...
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 12 lut 2015, o 20:45

Czyli nie poleciałeś...
...
Awatar użytkownika
StRess
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: StRess » 12 lut 2015, o 20:55

Ach, przed lotem sprawdz jeszcze, czy:
1) zyrko dziala w dobrym kierunku (trzymajac heli ogonem do siebie krecisz helikiem w prawo, slizgacz idzie w prawo i na odwrot),
2) rewers ogona masz prawidlowo ustawiony (drazek w lewo, slizgacz w prawo).

Pisze to przy zalozeniu, ze ogonek kreci Ci do tylu...
Protos 500 FBL
Futaba T8J
Aikus pisze:Panie Boze, nie pozwol zeby po mojej smierci moja zona sprzedala moje helikoptery za tyle za ile jej powiedzialem, ze je kupilem...
Awatar użytkownika
YaroRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 05-11-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: YaroRC » 12 lut 2015, o 20:55

StRess pisze:Jezeli zyrko jest z HH to tak zostaw. Pamietaj, ze miales ZLE ustawiona kompensacje - wirnik wial Ci w zla strone. Lopaty kreca w prawo, helik bedzie krecil sie w prawo. Wirnik musi wiec dmuchac w lewo, zeby tej sile przeciwdzialac. Zmien kierunek kompensacji i ustaw ja na 10mm. Przestan to mierzyc tylko probuj latac ;)


a jak sie boisz to sobie zmajstruj obrotowy talerz i ustaw wszystko w domu..

edyta/// na polu tylko czułości w zależności od trybu lotu dostosujesz...ale "szkielet" ustawien juz będziesz miał..
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, o 20:57 przez YaroRC, łącznie zmieniany 1 raz.
...
Awatar użytkownika
StRess
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: StRess » 12 lut 2015, o 20:57

O! Bardzo madry pomysl z tym talerzem!
Protos 500 FBL
Futaba T8J
Aikus pisze:Panie Boze, nie pozwol zeby po mojej smierci moja zona sprzedala moje helikoptery za tyle za ile jej powiedzialem, ze je kupilem...
Awatar użytkownika
YaroRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 05-11-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: YaroRC » 12 lut 2015, o 21:02

StRess pisze:O! Bardzo madry pomysl z tym talerzem!


niejednemu już model uratował a najlepiej sprawdza się gramofon... serio.. :rotfl: :rotfl:

kiedyś jeszcze używałem talerza od mikrofali po modyfikacji..


ogólnie o obrotowych talerzach

https://www.google.pl/search?q=obrotowy ... d=0CFgQsAQ

edyta..ort/ dyslekcja
...
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 12 lut 2015, o 21:14

Wirnik ogonowy kręci się do tyłu . Dałem kompensację +5 stopni . Po ustawieniu łopatek w pozycji pionowej , górna jest " skręcona " w prawo patrząc od tyłu modelu . Czyli wirnik będzie odpychał ogon w lewo patrząc od tyłu helika . Na razie wszystko jest dobrze . Jutro sprawdzę resztę .
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 12 lut 2015, o 21:17

Kiedy ? W nocy ?
Awatar użytkownika
YaroRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 05-11-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: YaroRC » 12 lut 2015, o 21:51

bejo pisze:Wirnik ogonowy kręci się do tyłu



a Ty nie masz przypadkiem tego ogona na pasku? jak wirnik krecił sie w d.. strone to przy pasku było wtedy gdy takowy w belce był skrecony w osemkę..
...
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 12 lut 2015, o 21:54

Dobrze ma
...
Awatar użytkownika
YaroRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 05-11-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: YaroRC » 12 lut 2015, o 21:54

bejo pisze:Kiedy ? W nocy ?


polecieć zaden problem .. z ladowaniem gorzej..

a tak na serio to ja kiedyś pod latarnią na parkingu o 1 w nocy ustawiałem żyro w 450 pro z flybarem... i ustawiłem... :banana: :banana:

wojtekr pisze:bejo co z Tobą? Masz pomroczność jasną, przecież sam niedawno doradzałeś ludziom. Login Ci ktoś porąbał i to nie Ty??



ja też nie rozumiem...
...
Awatar użytkownika
YaroRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 05-11-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: YaroRC » 12 lut 2015, o 21:58

nie wiem co to znaczy "do tylu"

powinno być odwrotnie do ruchu wskazówek zegara...że tak uściślę..
...
Awatar użytkownika
StRess
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: StRess » 12 lut 2015, o 22:07

Tos pojechal :D zgodnie z ruchem ale patrzac na lewy czy prawy bok ;)
Mi wlasnie latwiej zrozumiec, ze "do tylu", czyli jakby z niego zrobic koparke, to by urobek wyrzucal za dupke ;)
Protos 500 FBL
Futaba T8J
Aikus pisze:Panie Boze, nie pozwol zeby po mojej smierci moja zona sprzedala moje helikoptery za tyle za ile jej powiedzialem, ze je kupilem...
Awatar użytkownika
YaroRC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 54
Rejestracja: 05-11-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: YaroRC » 12 lut 2015, o 22:11

StRess pisze:Tos pojechal :D zgodnie z ruchem ale patrzac na lewy czy prawy bok ;)
Mi wlasnie latwiej zrozumiec, ze "do tylu", czyli jakby z niego zrobic koparke, to by urobek wyrzucal za dupke ;)


ten bok :
Obrazek
...
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 lut 2015, o 08:22

Z tymi stronami . W samochodzie ( nie angielskim ) kierownica po której jest stronie ? Po lewej , co nie ? Dla niektórych może być po prawej jak staną z przodu samochodu . To samo jest z helikiem aby prawidlowo określić jego strony obracamy go ogonem a nie przodem do siebie . Wtedy rzeczywiście dla jednych wirnik będzie kręcił się do tyłu a dla drugich do przodu .Ale generalnie w heliku wirnik ma się kręcić do tyłu patrząc na helika od strony ogona .Nie wymądrzam się , proszę tego tak nie odbierać. Chciałem tylko wyjaśnić to co wcześniej napisałem .
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 lut 2015, o 08:37

Ja też... :masakra:
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 13 lut 2015, o 09:55

Gwoli ścisłości kierunek obrotów tego czy innego wirnika jest mało istotny sam w sobie. Ważne w którą stronę chodzi skok łopat i który kierunek momentu ogon ma kompensować. Wiele modeli z USA ma przeciwny kierunek obrotów wirnika głównego niż u nas się przyjęło, co pociąga za sobą odpowiednio odwrotną mechanikę na ogonie. Żeby było śmieszniej, przykładowo w Kasamie 90N wirnik ogonowy jest po przeciwnej stronie statecznika niż "tradycyjnie", a wirnik główny nie ma przeszkód żeby kręcił się "tradycyjnie w prawo" a nie "w lewo" jak chcieliby w USA :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 13 lut 2015, o 10:09

Ja pierwsze testy z pierwszą 450 robiłem na płaskim łożysku od amortyzatora z mojej Lanci
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość