T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Eze
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 60
Rejestracja: 26-01-2015
Lokalizacja: Wilanów
Podziękował: 1 raz

Postautor: Eze » 12 mar 2015, o 21:47

Wpadnij do mnie do laboratorium na puławskiej 410 a budynek polmed 2 piętro winda jest.To sie zrobi na turbinie chlodziwem wodnym .Co by materiału nieprzegzac :))
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 12 mar 2015, o 22:19

Eze pisze:Wpadnij do mnie do laboratorium na puławskiej 410 a budynek polmed 2 piętro winda jest.To sie zrobi na turbinie chlodziwem wodnym .Co by materiału nieprzegzac :))

Piszesz o nacięciu w moim silniku? No właśnie Mike mi to zaproponowal, ale bardzo dziękuję :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 12 mar 2015, o 22:22

To z tego wszystkiego by wynikało ze na silniku 2700kv z pakietem 4S mogę założyć zębatke 10T (skośne) i spokojnie sobie brykac... Myślałem że będzie jakaś większą potrzebna, ale spoko. Przetestuje niedługo i będę wiedział :)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 mar 2015, o 22:30

a jak będziesz miał kreta to ten wał jako jedyny element przeżyje :D
Helikoptery
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 12 mar 2015, o 22:44

http://heli-headspeed.com/
Akustycznego używałem tego, jest wersja płatna na androida, ale że szkoda mi było 15pln(i nie do końca ufałem tej aplikacji), a stara Nokia 5800 leżała w komodzie więc zainstalowałem darmową wersję w Javie na niej i o dziwo wynik był bardzo podobny jak potem zmierzony tachometrem optycznym i wyliczony kalkulatorem z granicą błędu w okolicy 100 RPM. Co do wersji na PC dziwne dane pokazywała, ale to może wina sprzętu nagrywającego.
Podsumowując dla Rexa chyba najbardziej optymalne obroty dla łopat 325 i łopatek 62 i FBL
Normal 2800-2900 (makieta)
Idle1 3000-3100 (delikatna nauka 3d)
Idle2 3200-3500 (Kenobi level :D )
Jakoś tak mniej więcej bez głębszej analizy bo obroty i tak jak masz za mało albo za dużo zmienisz na polu podczas latania wg upodobań i potrzeby.
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 12 mar 2015, o 23:03

Dzięki!
Awatar użytkownika
subframe
Stały bywalec...
Posty: 140
Rejestracja: 17-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 26 razy
Podziękowano: 16 razy

Postautor: subframe » 12 mar 2015, o 23:12

Na moje umiarkowane umiejętności spokojnie wystarczają obroty 3100 i to jest chyba taki złoty środek gdy można już spokojnie ćwiczyć 3D i prądy są jeszcze znośne.
Dla wyższych obrotów to konieczne jest już 4S-6S.

Obroty zależą też od rodzaju i kondycji pakietu. Mimo że mam gova to i tak różnice są bardzo odczuwalne.

Ponieważ obrotów nie udało mi się zmierzyć aplikacjami, więc kupilem w HK taki mierniczek za 10 EUR:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html .
Jest fajny, bo nadaje się też do samolotów.
pozdrawiam
Subframe
450PRO DFC, V977, 250GT
Me-109, Cessna 182
Eze
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 60
Rejestracja: 26-01-2015
Lokalizacja: Wilanów
Podziękował: 1 raz

Postautor: Eze » 12 mar 2015, o 23:22

O to chodzi :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 12 mar 2015, o 23:25

Dzięki za link!
U mnie będzie 4S, ale wyższych obrotów nie potrzebuje. z tym co mam w domu wyjdzie ok 3000 i luzik.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 12 mar 2015, o 23:26

Aż tak źle? Ej no straszą mnie niegrzeczniuchy a ja znowu nie będę mógł spać po nocach.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 15 mar 2015, o 17:25

Silnik nawiercony. Myślałem że będzie trudniej a poszło dość gładko...

Obrazek
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 15 mar 2015, o 17:57

Opiłki na magnesach w środku?
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 15 mar 2015, o 18:55

Zapewne :)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8027
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 mar 2015, o 21:13

a tam są jakieś magnesy??
Helikoptery
Eze
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 60
Rejestracja: 26-01-2015
Lokalizacja: Wilanów
Podziękował: 1 raz

Postautor: Eze » 15 mar 2015, o 22:46

Proponowalem z chlodziwem wodnym na turbinie.Nie bylo by opilkow :hammer:
Awatar użytkownika
StRess
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: StRess » 15 mar 2015, o 22:50

Przy takich nacięciach zawsze wkładam silnik do wora i wypycham wał. Naokoło wału taśma izolacyjna i opiłki nigdzie nie włażą ;)
Nie pamiętam już dokładnie, ale CHYBA w mojej 450-ce, w żadnym z silników nie było nacięcia na wale. Sorki, że nie napisałem tego wcześniej, remont mnie skutecznie odciągnął od kompa...
Protos 500 FBL
Futaba T8J
Aikus pisze:Panie Boze, nie pozwol zeby po mojej smierci moja zona sprzedala moje helikoptery za tyle za ile jej powiedzialem, ze je kupilem...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 15 mar 2015, o 23:45

Spoko spoko. O woreczku pomyślałem, ale po zabiegu. Jak się rozpadnie to następnego juz będę wiedział jak robić. Na czymś się trzeba uczyć ;)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16280
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1771 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 16 mar 2015, o 10:22

Miruu, pamietaj o dwoch rzeczach:
1. Im nizsze obroty tym mniejsze straty przy krecie.
2. Im nizsze obroty tym mniej obciazony pakiet, silnik, regiel, mechanika.

Dlatego IMHO powinno sie latac na mozliwie najnizszych obrotach takich jakie Ci daja wszystko w zachowaniu helika czego potrzebujesz.

Kiedys bylo inaczej, jak sie latalo na pretach to i na 2400 dalo rade latac (z reszta takie obroty sa maksymalnymi obrotami dla drewnianych lopat - ktos dzis w ogole lata na drewniakach).
Teraz standardy sie troche podniosly tym nie mniej ja osobisice bardzo rzadko pootrzebuje wiecej niz 2800 i uwaga: Wyzsze obroty potrzebne sa bardziej do speeda niz do 3D.
Generalnie 2400 teraz do FBLa to by bylo troche malo, aczkolwiek, ja najnizszego idla to mam ustawionego wlasnie mniej wiecej na tyle.
Ale uzywam go rzadko.
przewaznie latam na id2, gdzie mam obroty pomiedzy okolo 2800.

No chyba, ze chcesz latac ostro, szarpac helikiem tuz nad ziemia i patrzec jak piach sie spod niego usuwa... To nie ma sily - musisz miec setup i obroty wywalone w kosmos.

Ja na ildu3 mam jakies 3100 i to jest maks tego co wyciaga moj setup (i moje nie pierwszej nowosci juz pakiety).


Akurat robie rekonfiguracje swojej 450tki - wracam do mniejszych zebatek na ataku (mialem 14T, przy zebach prostych - to bylo duzo za duzo, teraz mam 11T a jeszcze bede chcial sprawdzic 12T i mysle ze 12T bedzie optymalnie).
Jak juz ustawie takie obroty przy ktorych ta 450tka mi sie trzyma tak jak chce to moge jeszcze raz pomierzyc obroty i Ci powiedziec na jakich latam i powiem Ci wtedy tez dokladnie jaki mam setup, jak ustawiony i tak dalej.
Widziales jak latam, wiec bedzie to tez dla Ciebie jakis tam .. punkt odniesienia.

Moje latanie jest raczej spokojne, wiec i spokojny setup wystarczy ;)
Eze
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 60
Rejestracja: 26-01-2015
Lokalizacja: Wilanów
Podziękował: 1 raz

Postautor: Eze » 29 mar 2015, o 08:36

Ja czekam na swoją paczkę z rc f. tez wziąłem sie za konwersje na 480 .Z hk przyszła mi glowica tarota dfc low profile .Heli inaczej sie zachowuje jest bardzo stabilny .Srodek ciężkości bardzo sie obniżył ok 1'5 cm to sporo jak na taki model.Przy zerowym wietrze jak sie mu nieprzeszkadza to praktycznie stoi w miejscu.I najważniejsza zecz swashplate zamieniłem tez na tarotowa do głowicy dfc Jakość wykonania bez porównania o niebo lepszy od hk zero luzow polecam.Z tego co wiem ty zamówiłeś głowice tarotowa z pomarańczowymi elementami.Jestem ciekaw jaka jest różnica w prowadzeniu.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 29 mar 2015, o 08:47

Na razie jestem przed oblotem. Miałem dzisiaj ale chyba dop za tydzień. Tez mnie ciekawi bo też miałem wcześniej ta dfc z HK.

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości