SeKLeS pisze:Tak z innej czapki. Idąc do salonu operatora GSM, Media Markt, warsztatu mechanicznego celem zakupu towaru/usługi, można rejestrować całość zajścia? Dźwięk, video? Czy Pan Zdzisław może nam odmówić nagrywania i nas wyprosić?
Nie wiem jak jest z obrazem, ale dzwiek, jako osoba (nie jako firma) mozesz nagrywac zawsze i wszedzie.
Mozesz nagrywac wszystkie swoje rozmowy telefoniczne.
Mozesz nagrywac rozmowy w sklepie, na ulicy w tramwaju... i nie musisz o tym nikogo informowac.
Mozesz chodzic wszedzie caly czas z wlaczonym dyktafonem w kieszeni.
Co z tymi nagraniami potem mozesz zrobic to inna sprawa, ale wbrew pozorom mozesz duzo.
Tutaj firma ma bardziej przewalone niz konsument, ale z drugiej strony - nie koniecznie.
"Jesli nie wyrazaja panstwo zgody na nagrywanie, prosimy o przerwanie polaczenia" - ergo, jesli nie zgadzasz sie na nagrywanie - nic nie zalatwisz.
Jeszcze inna sprawa, ze jak poinformujesz pana zdzisia, ze nagrywasz to najprawdopodobniej Cie wyprosi.
Wezwie ochrone, wyrzuci...
Oczywiscie zrobi to bezprawnie i mozesz sie w sądzie domagac odszkodowania...
(tak jest! Sklep to nie taka zwykla "wlasnosc prywatna i ja decyduje kogo wpuszczam a kogo nie". Tutaj to tak nie dziala. Prowadzisz sklep - kazdy ma prawo tam wejsc. Nie wolno stosowac zasady "tych klientow nie obslugujemy")
... pytanie tylko czy chodzi o to, zeby sie pieklic czy zeby zalatwic sprawe...
Bo wiadomo, ze na kazdej wojnie wygrywa... tylko jedna strone - "producent broni". Czyli sądy i prawnicy.
Wiec... zasadniczo - Nagrywaj!
Wierz, ze bedzie wszystko dobrze, ale sie zabezpieczaj.
Ufaj i kontroluj.
