PIGUŁKA - tu czytaj i pytaj jeśli jesteś nowy :)

Tu nauczymy Cię terminologii, pomożemy Ci wybrać zabawki, a potem je bezpiecznie uruchomić.
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 25 sty 2016, o 09:15

Bahus? Zalogował się ktoś na Twoje konto i troluje? :D
Odpowiem tylko na trzecie, bo dwa pierwsze to jakiś absurd, biorąc pod uwagę Twój już niekrótki byt na forum. - Nie
Pisząc FBL oczywiście masz na myśli system (który jest m.in wyposażony w żyroskop/y - podpowiedź)? :D
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 25 sty 2016, o 09:22

Ja np. uważam że X3 - na 3S nie ma sensu...
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 793
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 120 razy

Postautor: AdamP » 25 sty 2016, o 09:27

bahus pisze:Wydaje mi się że to odpowiedni dział więc ...
1) Czym się różni FBL od żyro ?
2) Czy FBL (np.Brain) zawiera w sobie żyro ?
3) Czy składając helkę klasy 450 oprócz FBL'a, odbiornika, reglera, serw, silnika (pomijam pakiet) coś z elektroniki jeszcze musi znaleźć się w maszynie ?

1) FBL kontroluje trzy osie a żyro jedną
2) zawiera
3) nie musi
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
bahus
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 17-12-2015
Lokalizacja: Będzin (Zagłębie)
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: bahus » 25 sty 2016, o 09:42

Dzięki AdamP... Panie Byku ja zwyczajnie chciałem się upewnić. Wchodzę sobie do sklepu a tam żyro osobno a FBL osobno. Stąd właśnie pytanie czy FBL zawiera żyro czy trzeba jeszcze coś dokupywać, myślałem że może jest to system kontroli żyro, teraz się upewniłem i rozumiem że jest to system kontroli zintegrowany z 3(?) żyroskopami z możliwością programowania. Swoją drogą nie wiedziałem że żyro solo kontroluje tylko jedną oś. Komu potrzebne przy lataniu żyro jednoosiowe skoro przestrzeń określa się w 3 wymiarach... no chyba że zwykłe żyro służą np. do żaglówek żeby do Norwegii prosto płynęły.
DJI Mini 2 + Oculus GO
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 25 sty 2016, o 09:58

Bo żyro odpowiedzialne jest wyłącznie za ogon, którego w więcej osiach niż jednej było by ciężko sterować ;)
Awatar użytkownika
bahus
Domownik forum...
Posty: 252
Rejestracja: 17-12-2015
Lokalizacja: Będzin (Zagłębie)
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: bahus » 25 sty 2016, o 10:04

Czyli przykładowo w 4ch V911 zastosowano zwykłe żyro tylko dla ogona (nie miałem pojęcia że żyro jest też w 4ch ;) ) a osobno flybara aby ustabilizować zachowanie modelu związane z wirnikiem głównym ? Jeśli chcemy pozbyć się flybara to musimy dołożyć dodatkowe 2 żyro czyli w sumie FBL... Ok Zrozumiałem różnicę. Dzięki.
W sumie to wychodzi na to że nawet gdybym zmienił łopaty na wirniku ogonowym na większe w mojej 913 lub nawet zmienił silnik ogona na taki z ciut innymi parametrami to i tak żyro będzie starało się trzymać ogon.. chyba dobrze rozumuję?
DJI Mini 2 + Oculus GO
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 25 sty 2016, o 10:47

miruuu pisze:
lenu pisze:a mówimy ciągle o klasie 450 na łopatach 325-360

No właśnie coraz częściej mówimy o 360 albo przynajmniej o nie zamykaniu sobie furteczki na 360...


tak wogóle to nie czaję dlaczego 450 ma łopaty 325
a 360 lub 380 odpowiednio ma 360 albo 380
chyba tylko dlatego że se tak align napisał parę lat temu
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 25 sty 2016, o 10:48

miruuu pisze:Bo żyro odpowiedzialne jest wyłącznie za ogon, którego w więcej osiach niż jednej było by ciężko sterować ;)

zanczy za jedną oś :grin2:
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16287
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1772 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 25 sty 2016, o 10:56

bahus pisze:Czyli przykładowo w 4ch V911 zastosowano zwykłe żyro tylko dla ogona (nie miałem pojęcia że żyro jest też w 4ch ;) )


Jest jest... Kiedys byly heliki bez zyroskopu na ogonie... Niektorzy nawet probowali nimi latac (w tym ja:D) ... i nawet cos tam troche sie udawalo, ale o kontroli to ciezko mowic...


bahus pisze:a osobno flybara aby ustabilizować zachowanie modelu związane z wirnikiem głównym ? Jeśli chcemy pozbyć się flybara to musimy dołożyć dodatkowe 2 żyro czyli w sumie FBL... Ok Zrozumiałem różnicę. Dzięki.


Bingo!

bahus pisze:W sumie to wychodzi na to że nawet gdybym zmienił łopaty na wirniku ogonowym na większe w mojej 913 lub nawet zmienił silnik ogona na taki z ciut innymi parametrami to i tak żyro będzie starało się trzymać ogon.. chyba dobrze rozumuję?



W tych mikrusach tam jakos tak cudacznie to jest zrobione, ze nie reguluje sie czulosci tego zyrka a zawsze jest dobrze. Nie wiem jakim cudem i nie wiem jak bedzie jak zmienisz lopaty na wieksze, ale chyba powinno byc OK...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 25 sty 2016, o 11:24

MASA pisze:tak wogóle to nie czaję dlaczego 450 ma łopaty 325
a 360 lub 380 odpowiednio ma 360 albo 380
chyba tylko dlatego że se tak align napisał parę lat temu

Naleciałości historyczne, z czasów kiedy w helikach siedziały szczotkowe silniki.Klasa helika nie nawiązywała do rozmiaru łopat tylko do klasy silnika (w autach do tej pory można spotykać te klasy przy silnikach, bo wciąż nie wiedzieć czemu wiele osób ich w autach używa...). Dlatego były heliki klasy 450, 500 i tak dalej. Podobnie jak w spalinach, klasa 30, 50...
Obecnie pojawił się trend, żeby jednak nawiązywać do rozmiaru łopat. Mi się to bardziej podoba, ale jeszcze przez długi czas nazewnictwo pewnie zostanie dwojakie...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16287
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1772 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 25 sty 2016, o 11:34

Ale to nie wszystko!
Heliki klasy 250 do 450 i 500 byly nazywane od klasy odpowiednikow silnikow szczotkowych jakie w nich siedzialy.
Ale juz heliki klasy 600 i wyzszej - od dllugosci lopat.
A czemu tak?
Bo w Alignie do nazewnictwa klas helikow dorwali sie marketingowcy i dzieki temu cyferki byly wieksze.
A kazdy marketingowiec dostaje tym wiekszego wzwodu im wyzsza jest cyferka.
A jeszcze jak slyszy slowo "wzrost" to juz w ogole dostaje wytrysku.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 sty 2016, o 11:37

Kiedyś było 250 450 500 50 90 :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 25 sty 2016, o 11:40

czyli aligne zjebał :approve:
marketing w aligne
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 25 sty 2016, o 11:49

A jeszcze co niektórzy wprowadzili 480 przecież
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 25 sty 2016, o 11:54

i "L" ;)

w większych 50 i 90 to pewnie wynikało z tego, że (nie wiem, ale przypuszczam) ciężko było elektrykiem podnieść tego rozmiaru modele...
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 25 sty 2016, o 11:57

... i 570... i 630... :D
Ja już się prawie przyzwyczaiłem choć rzeczywiście mogliby zrobić porządek w przedziale 250-500 i trzymać się łopat.
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 sty 2016, o 12:03

Tyle że 570 i 630 wskazuje na rozmiar łopat więc wiele mówi o modelu.
A takie 480 które lata na łopatach 360? Takie niby pomiędzy 450 a 500.

Najlepszy jest silnik 730MX, po numerach można by sądzić że do 7setki i mocniejszy od 700MX, ale nie , to silnik do 550 :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 25 sty 2016, o 12:06

a 750MX ?
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 sty 2016, o 12:13

750MX akurat jest nieco wyższy i mocniejszy od 700MX. Średnica ta sam. Wiec tu się numeracja trzyma kupy :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 25 sty 2016, o 12:16

To dobrze bo juz myślałem że do 700 ty kupiłem u Daniela przewinięty silnik od 500ty :oops:

A jak już jesteśmy przy podstawowych pojęciach to zastanawia mnie jedna rzecz
czy jesli chodzi o duże silniki to jest znacząca róznica w mocy / momentach między KV 450 a np. 520
wiadomo że czym większy pinion tym teoretycznie mniejszy moment a wyższe obroty ???
edit
doprecyzuję pytanie:
Jesli mamy zaplonwane jakieś obroty
to czy ( zgodnie z ogólną matematyka; większe Kv - mniejszy pinion / mniejsze Kv - większy pinion ) jest coś czym powinniśmy się sugerować
przy doborze silnika? czy mozna przyjąć że np. dla tego samego producenta dwa silniki o róznym KV ale tej samej mocy będa miały w zasadzie takie same parametry poza KV?
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX

Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości