Gaui X3 - dlaczego właśnie ONA

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 26 kwie 2016, o 08:26

Słaby wybór chyba.
YEP 60 A ma takiego samego BECa co 40 A, czyli dużo słabiej niż HW 50A
YEP 60 A jest cięższy od 40A.
Nie potrzebujesz tej masy i takiego prądu.

Rozsądny wybór był między YEP 40A a HW 50A V3.
Ja w X3 poszedłem w HW i nie żałuję, ale do OXY3 zamówiłem YEPa (lżejszy)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 26 kwie 2016, o 08:43

Też mi się wydaje że aż YEP60 nie potrzebny do X3 na 6s
Szkoda że YEP 60 nie jest taki jak YGE 60 :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 26 kwie 2016, o 09:00

Kenobi36 pisze:Pewnie coś nie tak robiłeś. Może źle zaprogramowany zakres gazu.

Może też timing inaczej działać. Może jest wyższy niżnormalnie.

Druga sprawa sposób programowania governora.

Procedura programowania YEPa wyglada inaczej i jest bardzo rozsądna choć ogranicza maksymalne obroty. Zasada polega na zaprogramowaniu obrotów pod obciążeniem na 90% gazu zostawiając 10% na dodatkowe obciążanie. Jest to bardzo rozsądne.
Castle, regulator też bardzo chwalony po wprowadzeniu parametrów silnika i przełożeń nie pozwoli ustawić na governorze obrotów wyższych niż z 15-20% headroomem dlatego w manualach dla goblina tam gdzie jest castle aby uzyskać te same obroty wymagana jest wyższa zębatka.
A programowanie HW na ziemi, śmiechu warte, jaki to ma związek z prwidłowym ustaleniem obrotów w powietrzu pod obciążeniem? Owszem obroty maksymalne są wyższe ale i tak bez headroomu nie wiele to daje bo obroty i tak będą spadać.

A co do mody, no cóż możemy pisać teraz o HW v4 ale to dzięki HW V3 zdobył popularność, i nie ważne że V3 nie miał freewheeling, że grzał się mocmo, i tak dla tych którzy lubią gadać o d. Marynie to właśnie HW3 był lepszy od YEPa. :-/


Twoja odpowiedź na każdy temat zaczyna się od "pewnie cos nie tak zrobiłeś" :plask: Wiem, ze czesto ludzie coś kręcą, ale jakbym nie był pewny ustawień to bym nie pytał konkretnie.
Może jednak byś się zastanowił nad innymi powodami.
Latam na YEPach od kilku lat i nie miałem problemów z ich programowaniem. Podobnie jak w HW.
W Yepie miałem ustawiony timing 18 stopni, w HW 15 stopni. Więc jesli timing miałby wpływ, to powinno być odwrotnie.
Druga sprawa, to jak trzyma GOV. W Yepie programując wg standardowej procedury, jeśli ustawisz krzywą 90% to rzeczywiście headroomu nie wystarcza i obroty spadają.
W HW piszą w manualu, by nie programowac krzywej wyżej niż 85% i przy takiej krzywej HW obroty trzyma i to wyższe niż YEP. Dlaczego?

Nie przypuszczam by sposób programowania gova miał wpływ na jakość utrzymania obrotów. W Kontroniku tez o ile pamiętam nie programuje się pod obciążeniem, tylko podobnie jak w HW bez obciążenia. Chodzi o ty, by regulator zapamiętał obroty przy konkretnej krzywej i traktował to jako bazę do wyższych obrotów.

Np w reglu Gaui do X3 (odpowiednik Scorpiona) gova programuje się kompletnie bez łopat i na 100% gazu. I gov działa dobrze.

Moim zdaniem, YEP ma inny algorytm sterowania silnikiem (być może związany z freehweel) który ogranicza max obroty. To niestety powoduje konieczność stosowania większych zębatek na silniku i bardziej obciąża pakiety.

Nie zauważyłem by HW bardziej grzał się niż YEP. Jest raczej tak samo.
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 26 kwie 2016, o 09:17

Stosuję "pewnie cos nie tak zrobiłeś" bo w 99% przypadków spotykam się na polu i rozwiązuję problem więc weszło mi to w nawyk :-)

Sposób programowania nie ma znaczenia bo działa to jak opisałeś, jest punkt mocy przy którym są obroty a reszta jest proporcjonalna.

Tymbardziej dziwię się że w poprzednim poście konkretnie podałęś że YEP przy 90% ma niższe obroty niż HW przy 85, punkty inaczej wypadły, jak dla mnie "pewnie coś nie tak zrobiłeś" i dlatego obroty miałeś niższe w YEPie

Napisałem też wcześniej o Timingu, np u Tomka podniesienie timingu i skalibrowanie ponowne gove pozwoliło podnieść obroty o 100rpm w Protosie 700. Poza tym co porównujesz 15HW do 18 YEPO skoro timingi w reglach sięnie pokrywają. Nap dla outrunnerów YGE powinno mieć 18 a Scorpion Commander 5 więc jakoś nie wierzę aby te wartości siępokrywały.

Skoro mówimy o grzaniu to jakie regle porównujesz? YEP40 vs HW50, troszkę nie ta skala wielkości i masy I czemu w HW100 jest wentylator?
Jak dla mnie stosują tanie mosfety o wysokiej rezystancji wewnętrznej i regle się grzeją, brak freewwheeling to pogłębia i potrzebny radiator a nawet wentylator.
Zrobili krówko nieprzeciętne, spójrz na nowoczesne regle, YGE60 , maleństwo ma 60A i się nie grzeje i daje radę przy łopatach 425mm. Spójrz na regle do quadów, regulator waży 4g i ma 20A (30 peak). To jest nowoczesność !!!!, a HW robi tanim kosztem na tanich mosfetach a potem ludzie się tym jarają bo ma ładną obudowę i kupują za wyższą kasę dzięki ładnej obudowie.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2016, o 09:35 przez Kenobi36, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 26 kwie 2016, o 09:21

O mamo :wall2:

Właśnie mnie uświadomiliście, że muszę na nowo zaprogramować gov'y w helikach po zmianie radia.
A ja się zastanawiałem dlaczego Goblin ma sporo wyższe obroty na tej samej krzywej, a Gaua z YEP'em trzyma cały czas te same bez względu na idla :plask:
Rety, kiedy ja przestane takie elementarne błędy popełniać? :oops:

P.S. to jak to z tym programowaniem YEP'a w końcu? Na zdjętych łopatach programować? Jeden wątek mówi, że tak, inny, że niekoniecznie.
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 26 kwie 2016, o 09:25

Yepa programujesz w locie na 90% krzywej gazu
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 26 kwie 2016, o 10:04

Kenobi36 pisze:Stosuję "pewnie cos nie tak zrobiłeś" bo w 99% przypadków spotykam się na polu i rozwiązuję problem więc weszło mi to w nawyk :-)

Sposób programowania nie ma znaczenia bo działa to jak opisałeś, jest punkt mocy przy którym są obroty a reszta jest proporcjonalna.

Tymbardziej dziwię się że w poprzednim poście konkretnie podałęś że YEP przy 90% ma niższe obroty niż HW przy 85, punkty inaczej wypadły, jak dla mnie "pewnie coś nie tak zrobiłeś" i dlatego obroty miałeś niższe w YEPie

Napisałem też wcześniej o Timingu, np u Tomka podniesienie timingu i skalibrowanie ponowne gove pozwoliło podnieść obroty o 100rpm w Protosie 700. Poza tym co porównujesz 15HW do 18 YEPO skoro timingi w reglach sięnie pokrywają. Nap dla outrunnerów YGE powinno mieć 18 a Scorpion Commander 5 więc jakoś nie wierzę aby te wartości siępokrywały.

Skoro mówimy o grzaniu to jakie regle porównujesz? YEP40 vs HW50, troszkę nie ta skala wielkości i masy I czemu w HW100 jest wentylator?
Jak dla mnie stosują tanie mosfety o wysokiej rezystancji wewnętrznej i regle się grzeją, brak freewwheeling to pogłębia i potrzebny radiator a nawet wentylator.
Zrobili krówko nieprzeciętne, spójrz na nowoczesne regle, YGE60 , maleństwo ma 60A i się nie grzeje i daje radę przy łopatach 425mm. Spójrz na regle do quadów, regulator waży 4g i ma 20A (30 peak). To jest nowoczesność !!!!, a HW robi tanim kosztem na tanich mosfetach a potem ludzie się tym jarają bo ma ładną obudowę i kupują za wyższą kasę dzięki ładnej obudowie.


Co do grzania to porównuję YEP 120 LV i HW 100A V3. Latam bez wentylatora. HW nie grzeje się bardziej niż YEP. Podobnie w Gauce, ale tutaj Yep 40A grzał się zdecydowanie bardziej niż HW 50A.

Krzywe ustawiłem 90% dla YEPa i 85% dla HW dlatego, że tak zalecaja manuale żeby utrzymać obroty. Jakby YEP/YGE zalecał 85% to bym ustawił 85.

Timing rzeczywiście się nie pokrywa, ale w obu przypadkach ustawiłem defaulowy (dla YEP 18 stopni, dla HW 15 st. a w Gaui miałem 5 stopni).

Rzeczywiście YGE 60A jest bardzo mały (jak YEP 40A) ale ma słabiutkiego BECa, więc żeby latać na mocnych serwach i tak musisz używać zewnętrznego BECa i to mnie skłoniło do wymiany YEPa na HW.
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
michalzimniak
Stały bywalec...
Posty: 234
Rejestracja: 15-01-2015
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: michalzimniak » 26 kwie 2016, o 10:49

PiotrS pisze:Słaby wybór chyba.
YEP 60 A ma takiego samego BECa co 40 A, czyli dużo słabiej niż HW 50A
YEP 60 A jest cięższy od 40A.
Nie potrzebujesz tej masy i takiego prądu.

Rozsądny wybór był między YEP 40A a HW 50A V3.
Ja w X3 poszedłem w HW i nie żałuję, ale do OXY3 zamówiłem YEPa (lżejszy)


Yepa 40A mam teraz e akrobatce to zawsze mogę zamienić i tam dać 60A. Myślałem ze 40 będzie mała :)
T-rex250, OXY3 285, T-rex 470LP, KDS Innova 550, TT Raptor 50, Spektrum DX18
Awatar użytkownika
michalzimniak
Stały bywalec...
Posty: 234
Rejestracja: 15-01-2015
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: michalzimniak » 28 kwie 2016, o 11:36

Przyszedł programator z rc4max /wczoraj zamówiony dziś u mnie - fajnie/

Ponieważ jestem laikiem to zrobię to zgodnie z instrukcją Aikusa (YEP/YGE/ICE - kalibracja GOV.Store - lopatologicznie)
T-rex250, OXY3 285, T-rex 470LP, KDS Innova 550, TT Raptor 50, Spektrum DX18
Awatar użytkownika
michalzimniak
Stały bywalec...
Posty: 234
Rejestracja: 15-01-2015
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: michalzimniak » 29 kwie 2016, o 20:23

Mam problem i potrzebuje pomocy. Niby wszystko zrobilem jak w manualu Aikuisa ale niestety po ustawieniu gov. Store w zawisie - zawis do momentu dpadku obrotow - po wyladowaniu odpieciu zasilania i ponownego podpiecia yep dalej pika chcac ustawic gova. Przeprowadzilismy ze Zborkiem ta procedure ze 3 razy i za kazdym razem ten sam efekt. Co zle robimy?

Wysłane przy użyciu Tapatalka :)
T-rex250, OXY3 285, T-rex 470LP, KDS Innova 550, TT Raptor 50, Spektrum DX18
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 29 kwie 2016, o 20:39

Ustawileś najpierw zakres gazu?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
michalzimniak
Stały bywalec...
Posty: 234
Rejestracja: 15-01-2015
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: michalzimniak » 1 maja 2016, o 08:49

Sorki bo nie napisalrm wczoraj z braku czasu. Wszystko zrobilem od poczatku krok po kroku i poszlo. Wydaje mi sie ze zle ustawilem zakres gazu. Na holdzie mialem usrawione -5% i pewnie widzial inna wartosc stop. Po ustawieniu holda na 0, ponownej kalibracji zakresu 0-100%, kaligracji gov. Store regiel zachowal sie tak jak powinien. Dziekuje wszystkim za pomoc bo sporo sie dowiedzialem :)

Wysłane przy użyciu Tapatalka :)
T-rex250, OXY3 285, T-rex 470LP, KDS Innova 550, TT Raptor 50, Spektrum DX18
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 1 maja 2016, o 08:51

Jak podłącza się kartę (oczywiście sprawną) to silnik nie ruszy i możesz robić bez holda
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 17 maja 2016, o 21:33

Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 17 maja 2016, o 21:47

Mi się średnio podoba, ogon to nakładka na belkę?
Ciekawe jak z masą.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 17 maja 2016, o 22:07

Mi się nie podoba, nie lubię tych plemnikowatych kształtów z tymi płozami. Belka oczywiście że nakładana. Z instrukcji wynika że od razu jest na pasek i zrezygnowali z wałka. Poza kształtem ramy mechanika nie zmieniona. Bateria na wierzchu ale dalej wsuwana z półką jak w starej x3. Z tego co na fotkach widać to X3 Formula :P
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 17 maja 2016, o 22:23

I kabinka od razu 170 albo lepiej :(
Ciekawe jak by zastosować wirnik 3 łopatkowy do głowicy 2 łopatowej.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 18 maja 2016, o 06:01

Model fajny ale Goblin jest tylko jeden zatem następne modele wolę mieć w stylu kurczaka z rurką w dupie
...
Awatar użytkownika
surfer
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 28
Rejestracja: 20-12-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękowano: 6 razy

Postautor: surfer » 21 maja 2016, o 13:12

Wlasnie kupiłem combo gaui x3 z regulatorem GE-502 oraz silnikiem Scorpiona hk-2520 1580kv. Posrprawdzałem już wszystko co mogłem i na co wpadłem ale regulator co rusz mi odcina silnik i nie wiem czym to może być spowodowane. Na początku miałem wrażenie, że tak się dzieje jak zmieniam pomiędzy idlami, ale dzisiaj zdażyło mi się 2 razy, że mi odciął na krzywej około 75%. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak ??
KDS 600, GOBLIN 500 SPORT, TREX 500, TREX 450, GRAUPNER MX20, BRAIN, VBAR
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3802
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 239 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 21 maja 2016, o 14:07

Pytaj Kuli, on wie chyba jaki jest problem
XLPower i Protos rc-heli.pl

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron