T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 1 lip 2011, o 14:11

Mam taki problem. Po ostatnim krecie (na własną prośbę :oops: viewtopic.php?f=22&t=1208 ) powymieniałem graty i oblatałem helika.
Bez kabinki lata prawidłowo - przynajmniej tak jak ostatnio...
Po założeniu kabinki, która jest trochę poobijana (i na szybko naprawiona taśmą izolacyjną) helik dostaje bardzo dużej telepki.
W SH nie ma na razie kabinek, więc nie wiem, czy ta kabinka jest przyczyną drgań, czy też katalizatorem innych błędów.

Czy ktoś miał już taki objaw ?
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 1 lip 2011, o 14:41

Pierwsze słyszę o takim przypadku...

Może obciera gdzieś o zębatkę, silnik lub popychacze?
Piotrek
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 1 lip 2011, o 14:44

raczej nie.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 1 lip 2011, o 17:25

A co konkretnie i jak się telepie?
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 1 lip 2011, o 18:30

Drga w obu osiach bardzo mocno - doskonale widać na podwoziu.
Jakbym nie wyważył łopat.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 6 lip 2011, o 20:47

Witam, założyłem wątek by dopytać się w razie problemów ze składaniem tych puzzli ;)

1. pytanie
Silnik nie mogę zaleźć żadnych oznaczeń a i schematu w środku nie ma. gdzie jaki kolor (czarny, żółty, czerwony)

2. pytanie, są dwie zębatki 14 i 11 zębów, jakie przełożenie zastosować. :?:
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 6 lip 2011, o 21:11

to jest silnik 3fazowy wiec podlaczasz jak leci. jak bedzie mial obroty w przeciwna strone to zamienisz dwa kabelki i bedzie ok. zaznaczyc to sobie mozesz pozniej w razie demontazu bedziesz mial latwiej. na poczatek zastosuj zebatke 11T

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Pozdrawiam, Karol
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 6 lip 2011, o 21:13

Dzięki za info
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 6 lip 2011, o 22:02

Jeszcze jedno, ośka silnika jest gładka, bez żadnych zagłębień, niesamowita prędkość i co mam tylko dokręcić śrubę blokującą :?:
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 6 lip 2011, o 22:09

Tak, tylko daj klej do śrub.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 6 lip 2011, o 22:10

Gwoli uzupełnienia: zębatka atakująca zależy od prędkości silnika.
Jeśli docelowe obroty głowicy mają być np 3000 obr/min a silnik ma 3500kV przy zębatce głównej 120T to zębatka atakująca wyjdzie (zakładamy zasilanie 3s czyli 11.1V) = 3500 * 11.1 * T / 120 * 0,8 = 3000 -> T = 3000 / (3500*11.1*0,8/120) = 11,6 czyli albo 11 albo 12.
Ale jeśli masz silnik o 3000kV wtedy T=13.5 czyli albo 13 albo 14.
Zależy jaki jest silnik (kV i sprawność - przyjąłem 0.8), przekładania główna no i docelowe obroty wirnika.
Oczywiście jeśli przesadzi sie z T do góry (za duże) to silnik będzie próbował kręcić wirnikiem ale za cenę większego poboru prądu. Aż do spalenia włączenie.

Dla klasy 450 należy ogólnie przyjąć że minimum do sympatycznego latania to ok 300-350W a całkiem fajnie zaczyna sie od 450W i więcej.

EDIT: ja dremelkiem lub dremelkopodobnym fazuję nieco wał - wystarczy 0.5mm
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 955
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 132 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 6 lip 2011, o 22:34

Grześ a Ty tą zębatkę główną 120T od trexa250 proponujesz wstawić do CX?
może lepiej liczyć 150T od 450tki
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 6 lip 2011, o 22:35

Wiktor pisze:Grześ a Ty tą zębatkę główną 120T od trexa250 proponujesz wstawić do CX?
może lepiej liczyć 150T od 450tki

Nie pamiętam jaka jest w 450 - to był tylko przykład jak się to liczy... (NB: ja miałem w CX450 13T)
poza tym 120T to ja mam w SM50e :D
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 6 lip 2011, o 23:31

Ramotny pisze:
Dla klasy 450 należy ogólnie przyjąć że minimum do sympatycznego latania to ok 300-350W a całkiem fajnie zaczyna sie od 450W i więcej.

EDIT: ja dremelkiem lub dremelkopodobnym fazuję nieco wał - wystarczy 0.5mm


Pisałem już, że wybrałem wyposażenie ekstremalne ;)

Wymiary: 28mm x 38mm, 53mm (z uchwytem)
Waga: 70g ( kv 3700) (bez złącza)
Średnica wału: F3.17mm
Długość przedniej osi: F14mm
grubość laminacji:. 2mm
Rodzaj magnesu: 45SH

wydajność maks.:
Napięcie: 3-4S
Prąd: 30A
Śmigło: **
Moc: 700W
Dla 450 rozmiar Helicopter
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3734
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 316 razy
Podziękowano: 295 razy

Postautor: Ramotny » 6 lip 2011, o 23:33

przynenta pisze:wydajność maks.:
Napięcie: 3-4S
Prąd: 30A
Śmigło: **
Moc: 700W
Dla 450 rozmiar Helicopter

no to lekko naciągane dane:
nawet przyjmując 4s czyli 15V * 30A otrzymujemy 450W a nie 700.
A przy 3s ok.360W...

700 to może chwilowo przez 30 sek a potem gaśnica... ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 6 lip 2011, o 23:35

Oś można podszlifować pilnikiem, np tak:

Obrazek

Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 7 lip 2011, o 14:55

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h4S9gxzQ39g&feature=mfu_in_order&list=UL[/youtube]
+ sporo innych filmików nt. silników Scorpiona na YT pod tym userem. Pamiętaj o zabezpieczeniu silnika przed dostaniem się opiłków do środka - najlepiej owinąć folią/torebką.
Awatar użytkownika
przynenta
Stały bywalec...
Posty: 163
Rejestracja: 21-05-2011
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: przynenta » 7 lip 2011, o 23:21

Czy sposób ustawienia luzu pomiędzy zębatkami na kartkę papieru jest dobry. może inny, jak uzyskać 0,05 mm luzu?
Pozdrawiam
Tomek

Spekrtum DX7;PhoenixRC; Blade mCPx; Blade MqX; Copterx 250 SE - do modernizacji ;Copter 450 V2 SE z FLYMENTOR
Gaui X5 FES Super Combo
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 207 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 8 lip 2011, o 00:31

Tak, na kartkę papieru jest dobry na początek, z czasem ustawia się na czucie, aby przy ruchu czuć minimalny luz. Ale nikt nie wie czy to faktycznie 0,05 mm :dk:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
karol
Elita forum...
Posty: 834
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Szczecin / Cill Droichid
Podziękował: 62 razy
Podziękowano: 45 razy

Postautor: karol » 8 lip 2011, o 01:03

Tutaj masz film jak kolega z USA buduje klona Rexa450 (wiec jest to CX)

http://www.mikeysrc.com/Low-Cost-450-Heli.html
Pozdrawiam, Karol

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości