Co dziś zrobiłeś ze swoją (nie tylko) latającą maszyną

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 14 cze 2016, o 22:47

Ciężki i długi wątek można by sporo na ten temat napisać.
Teoretycznie można rozważać że typhoon miał wiekszy wentylator ale scorpion ma większy stojan więc też lepiej powinien się schładzać (większa powierzchnia) i też być mniej przeciążony niż typhoon ;-)
Osobiście wszystkie silniki mi się zawsze podobnie grzały, mam na myśli te w G550 i G700 i jakoś nie widziałem aby czyjeś scorpiony bardziej się grzały czy nawet mój ostatni scorpion w g550 na którym jescze za dużo nie zdążyłęm poszaleć. Natomiast pamiętam ze scorpionów na ogół ludzie starali się więcej mocy wyciągnąć (większa zębatka, czy wyższe kv) i stąd wyższe temperatury.
Inna sprawa że ze istnieją silniki które nawet z zerowym obciążeniem się bardziej grzeją a inne mniej ale z czego to już wynika to już nie wiem :-)
Może też dlatego że scorpiony są nabite uzwojeniem a typhony i MXy nie, przez co scorpiony się gorzej chłodzą. Ale i tak po przekroczeniu pewnej mocy cienkie uzwojenie typhona by się spaliło mimo chłodzenia a duża ilość miedzi w scorpionie by tę moc wytrzymało ;-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16290
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1773 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 14 cze 2016, o 23:15

A tak wlasciwie to co sie w silnikach bardziej grzeje, w sensie na czym sie wydziela najwiecej ciepla: Na uzwojeniach od strat na ich rezystancji, czy na statorze od prądów Faucaulta?
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 15 cze 2016, o 08:26

Zauważyłem, że grzeją to się większe Scorpiony, te w klasie 22xx raczej po locie w heli 450 pozostają letnie.
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 15 cze 2016, o 09:06

moje 2520, 4025, 4035 wszystkie się grzeją
...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5103
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 15 cze 2016, o 09:31

Che che, i tak powstają mity :-)
Jeden napisze że mu się grzeje , grugi potwierdzi i wychodzi na to że scorpiony się grzeją :-)
Mnie w protosie mini scorpion 2221 grzał się.
A gumi pisze że letnie. Dlatego wydaje mi się że temperatura zależy głównie od tego w jakich warunkach pracuje silnik :-)

Druga sprawa to gdzie jest mierzona. Bo duży wentylator poprawia chłodzenie rotora i może wydawać się że silnik jest chłodny. W quadzie rotor jest zawsze chłodny, a śruby które idą w stator potrafią być gorące.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1474
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 15 cze 2016, o 10:07

I wszystko zależy kto co uważa za gorący silnik. Piotrek uważa że jak silnik ma po locie 65 stopni to jest gorący, a ja póki nie bardzo śmierdzi uzwojenie i nie idzie dym uważam że jest ok :)

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16290
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1773 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 15 cze 2016, o 10:38

Ja zasadniczo uwazam tak jak Kula.
IMHO latwiej jest spalic regiel niz silnik przy typowych setupach.
Spalonych regli widzialem juz duzo, a spalony silnik jeden i to spalony on byl dlatego, ze rozsypalo sie lozysko i rozgrzane do czerwonosci kulki wpadly w uzwojenia i zrobily zwarcie... No i w ogole w skutek tego rozwalonego lozyska zaczął drzec wirnikiem o stator i sie taka ogolna calometalowa miazga zrobila.
Najlepsze jest to, ze ten silnik jeszcze chwile dzialal mimo rozwalonego lozyska, zwarc i darcia wirnikiem o stator - wskazywaly na to rozmiary uszkodzen.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3807
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 15 cze 2016, o 10:42

mi się Align 460MX spalił
aż pytałem Daniela przy przezwajaniu, czy mechanicznie coś nie uszkodziło uzwojenia, ale twierdzi, że nie
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16290
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1773 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 15 cze 2016, o 10:51

No ja nie mowie, ze to nie jest mozliwe, wiem ze silniki sie pala, ale regle sie pala czesciej.
Tak mi sie przynajmniej wydaje.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3807
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 162 razy
Podziękowano: 240 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 15 cze 2016, o 10:52

to fakt, regli upaliłem więcej :(
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16290
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1773 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 15 cze 2016, o 10:54

A ja sam osobiscie jeszcze ani razu nie upalilem ani regla ani silnika :dance:
U mnie sprzęty odpoczywają...
:)
Awatar użytkownika
armagedon
Domownik forum...
Posty: 477
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Myszków
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: armagedon » 15 cze 2016, o 11:31

Mój hk 4530 540kv zasilany yge 200hv po locie ma 72st .Natomiast hk 4535 450kv zasilany kosmikiem 200hv ma 59-60 st różnica 10-12st czy aby esc nie miało jakiegoś wpływu na temp silników?

Wysłane z mojego SM-G920F
Rex 100
Tarot 450pro
Goblin 700 speed
Goblin 700 ważka
Mikado 800
Aurora9
Pozdrawia.Sebastian S.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 16290
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1773 razy
Podziękowano: 1022 razy

Postautor: aikus » 15 cze 2016, o 11:43

A pewnie ze ma, zwlaszcza zle ustawiony timing, albo wysoka czestotliwosc PWM.
Mozna zgadywac ze regiel reglowi nie rowny...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19704
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1793 razy
Podziękowano: 920 razy

Postautor: Don Mirson » 15 cze 2016, o 20:45

A ja dzisiaj pobawiłem sie w boba lutowniczego i zrobiłem koledze dwa kabelki do ladowania 6 pakietów od v977 jako 2 pakiety 3S.

Niby nic, ale jak czlowiek przylutuje to jakoś w gardle dziwnie suszy...


Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
zborecque
Lider forum...
Posty: 1544
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 108 razy
Podziękowano: 119 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 15 cze 2016, o 20:52

To jak już się chwalimy to ja dzisiaj wymieniłem serwo tarczy w 450 (stare KST 115MG miało wyłamany jeden ząbek, ale działało i latało do końca - jak ktoś chce to mogę sprzedać jako uszkodzone, chociaż pozostałe tryby, elektronika, obudowa, wieloklin, wszystko jest OK), poskręcałem nieco mocniej śrubki ramienia ślizgacza na ogonie (zmniejszając luzy) i wkleiłem mocowanie kabinki z jednej strony gwintu na CA bo już był tak wyrobiony, że palcami można było wyjąć z ramy. I doszedłem do wniosku, że coś chyba jest z wibracjami: jedna śrubka ramy była wypadnięta, a potem ustawiając głowicę zobaczyłem, że jedno z ramion okucia jest wykręcone ;( biorąc pod uwagę, że ostatnio dwa razy z rzędu puścił gwint w szpindlu obstawiam, że coś nie chodzi jak powinno i powoduje zniszczenia: a to niszczy gwint szpindla, a to powoduje wykręcanie się ramienia. Rozkręcony bez łopat wibruje jak telefon, ale bez przesady, zawsze odkąd pamiętam moje 450 tak wibrowały. Nie trzęsły się tylko wibrowały.

Wysłane z tapatalk. Android forever.
GOOSKY RS4 | GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO | 3x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT | Radiomaster TX16S | FPV Combat fighter | more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 15 cze 2016, o 21:15

Pingwin V2 dostał skanalizowany kokpit :) rurka autopilota, czyli po prostu cewnik :masakra:

Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 15 cze 2016, o 21:16

Ta rurka ma coś wspólnego z pitotem?
...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 15 cze 2016, o 21:18

Z piotoleniem :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 15 cze 2016, o 21:21

Dobrze, że nie z cewnikiem
...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 15 cze 2016, o 21:36

Wersja V1 też miała pitota, ale spieprzyłem sprawę na montażu bo wypchnąłem po prostu przez kadłub. Odczyty były z czapy bo zaburzone przez opływ powietrza przy kadłubie. Teraz się dokształciłem, rurka jest na wsporniku, przewody schowane w owiewce. To co na zdjęciu to jest jedna opcja mocowania. Jako druga jest przygotowana komora w skrzydle na montaż czujnika, trzeba tylko wyciąć kanał w krawędzi natarcia do wyprowadzenia rurki (skrzydło Pingwina jest puste w środku). Tej drugiej opcji wolałbym jednak nie robić, jest bardzo blisko bagnetu i przydałoby się wzmocnić ten fragment płata...
Pozdrawiam,
Jacek

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości