XL Power 380

Znajdziesz tu również Protosy MSH...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7359
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 641 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 sty 2025, o 16:15

Jeśli to Brain2 to możesz podpiąć zasilanie pod każdy port oprócz 4-5-6 (jak tam podepniesz to poleci magiczny dym).

Serwo - jakiekolwiek z centrum w 1500us (nie szybkie ogonowe 760us). Może być nawet 30-letnie analogowe. Chyba że wybraleś CC LiveLink to musisz przełączyć na standardowe wyjście PWM 50Hz.

Osobiście zakładam babola w ustawieniach.

Możesz podesłać mi plik z ustawieniami jak chcesz.
Awatar użytkownika
Pitbiker
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 20
Rejestracja: 10-07-2017
Lokalizacja: Dusseldorf
Podziękował: 3 razy

Postautor: Pitbiker » 12 sty 2025, o 16:43

mwx pisze:Jeśli to Brain2 to możesz podpiąć zasilanie pod każdy port oprócz 4-5-6 (jak tam podepniesz to poleci magiczny dym).

Serwo - jakiekolwiek z centrum w 1500us (nie szybkie ogonowe 760us). Może być nawet 30-letnie analogowe. Chyba że wybraleś CC LiveLink to musisz przełączyć na standardowe wyjście PWM 50Hz.

Osobiście zakładam babola w ustawieniach.

Możesz podesłać mi plik z ustawieniami jak chcesz.



To jest Brain 1.
Ten babol w ustawieniach by mi pasował zdecydowanie bardziej niż uwalone ESC...
Chodzi o plik .mtr z ustawień w Brainie? Jeśli tak, to chętnie podeślę.
2010-2012 Lama V4 z dwukrotnie przekraczającym jej wartość upgradem Xtreme - tak, to było głupie ;)
2017-2021 XK120 - oby nigdy nie brakło szpindli, zębatek i wałów ;)
2019- ...... SOLO 3DR dostałem do filmowania, to wziąłem ;)
2020- ...... RMS VENTO 1,8m - mój pierwszy parapet
2024- ...... XL380 - i czuję respekt...
TX16S
Awatar użytkownika
Pitbiker
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 20
Rejestracja: 10-07-2017
Lokalizacja: Dusseldorf
Podziękował: 3 razy

Postautor: Pitbiker » 12 sty 2025, o 18:45

mwx pisze:Zasil brania z jakiegoś źródła 6V i podepnij to serwo zamiast esc zgodnie z sugestią Aikusa.

Będzie wiadomo czy to Brain czy ESC


Sorry za post pod postem :masakra:
Zadanie wykonałem. Podałem zasilanie w gniazdo po wypiętym jednym z serw cykliki, a serwo wpiąłem w miejsce ESC do Braina. Brain się loguje, diody świecą poprawnie. Niestety serwo ani drgnie podczas ruchów drążkiem przepustnicy (Hold off i krzywa gazu 0-100). Czyli Brain kaputt? :wow2:
2010-2012 Lama V4 z dwukrotnie przekraczającym jej wartość upgradem Xtreme - tak, to było głupie ;)
2017-2021 XK120 - oby nigdy nie brakło szpindli, zębatek i wałów ;)
2019- ...... SOLO 3DR dostałem do filmowania, to wziąłem ;)
2020- ...... RMS VENTO 1,8m - mój pierwszy parapet
2024- ...... XL380 - i czuję respekt...
TX16S
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7359
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 641 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 sty 2025, o 19:39

Jeśli to B1 najstarszej, pierwszej generacji (ze schodkiem) to jego dość łatwo uwalić i nawet nie bardzo warto go naprawiać.

B1v2 już nie tak łatwo, choć trzeba bardzo uważać przy kombinacjach z portem GOV, bo podanie tam jakiegokolwiek napięcia powyżej 3.3V kończy się upaleniem procka. Zwarcie czegokolwiek do masy w porcie GOV może uwalić z kolei LDO lub ścieżki. Jednak jeśli nadal się włącza to raczej nie ten przypadek.

Coś czuję że przez internet tego nie zdiagnozujemy. Podeślij ten .mtr.
Awatar użytkownika
Pitbiker
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 20
Rejestracja: 10-07-2017
Lokalizacja: Dusseldorf
Podziękował: 3 razy

Postautor: Pitbiker » 13 sty 2025, o 18:20

mwx pisze:Jeśli to B1 najstarszej, pierwszej generacji (ze schodkiem) to jego dość łatwo uwalić i nawet nie bardzo warto go naprawiać.

B1v2 już nie tak łatwo, choć trzeba bardzo uważać przy kombinacjach z portem GOV, bo podanie tam jakiegokolwiek napięcia powyżej 3.3V kończy się upaleniem procka. Zwarcie czegokolwiek do masy w porcie GOV może uwalić z kolei LDO lub ścieżki. Jednak jeśli nadal się włącza to raczej nie ten przypadek.

Coś czuję że przez internet tego nie zdiagnozujemy. Podeślij ten .mtr.



To jest B1V2 po wyglądzie zewn. Wysłałem PW.
2010-2012 Lama V4 z dwukrotnie przekraczającym jej wartość upgradem Xtreme - tak, to było głupie ;)
2017-2021 XK120 - oby nigdy nie brakło szpindli, zębatek i wałów ;)
2019- ...... SOLO 3DR dostałem do filmowania, to wziąłem ;)
2020- ...... RMS VENTO 1,8m - mój pierwszy parapet
2024- ...... XL380 - i czuję respekt...
TX16S
Awatar użytkownika
Pitbiker
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 20
Rejestracja: 10-07-2017
Lokalizacja: Dusseldorf
Podziękował: 3 razy

Postautor: Pitbiker » 28 mar 2025, o 16:18

Przepraszam za ppp, ale muszę podziękować i się pochwalić :dance:
Dzięki pomocy kolegi Aikus, który polecił kolegę mwx, elektrograty z mojej 380 trafiły we właściwe ręce. Okazało się, że w silniku odkleił się stojan, który to ciągnął za kable, z których jeden przetarł izolację o kant otworu z którego wychodzą kable z silnika, powodując zwarcie do obudowy i nieszczęsne trwałe uszkodzenie ESC. Maciek zdołał zreanimować silnik tak, że w moje ręce trafił w stanie lepszym jak z fabryki :banana:
380 już oblatana :juppi: Na początek obroty ok. 2400 i prowadzi się po niebie jak w symku na ekranie :thumb:
Teraz zaczynam się zastanawiać, w jakie części zapasowe należało by się zaopatrzyć? Wiem że kret kretu nie równy... Albo co np. warto mieć na wymianę z racji że sprzęt zakupiłem jako używkę z conajmniej 40-sto godzinnym (w/g Braina) nalotem?
2010-2012 Lama V4 z dwukrotnie przekraczającym jej wartość upgradem Xtreme - tak, to było głupie ;)
2017-2021 XK120 - oby nigdy nie brakło szpindli, zębatek i wałów ;)
2019- ...... SOLO 3DR dostałem do filmowania, to wziąłem ;)
2020- ...... RMS VENTO 1,8m - mój pierwszy parapet
2024- ...... XL380 - i czuję respekt...
TX16S
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 990
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 164 razy
Podziękowano: 95 razy

Postautor: kudzu » 28 mar 2025, o 17:00

XL380 to bardzo fajny i dosyć odporny model (jedynie kabinki są nieco wątłe). Polecam mieć belkę ogonową, wał główny, szpindel i kilka snapów - czyli taki typowy zestaw naprawczy.
Ale nie powinno być problemów z dostępnością, bo XLPower prężnie działa.
Adam
SAB (Super Agile Brick) Goblin 380, 500
EdgeTX + Rotoflight + ExpressLRS
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1329
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 86 razy
Podziękowano: 77 razy

Postautor: Adam12 » 28 mar 2025, o 17:41

Pitbiker pisze:... Albo co np. warto mieć na wymianę ...

Ze 2 rezerwowe belki ogonowe, 1 pasek ogonowy (czasem belka po złamaniu prze(y)tnie), ze 2 huby ogonowe (łatwo się krzywią) no i jak belka to podpory ogona. Jak lądujesz w trawie przydaje się zapasowa rolka/ślizgacz ogona - wkręcone źdźbło błyskawicznie ją wyżera. To do bieżącej eksploatacji. A, że używka ? Łożyska o ile nie były robione.
XL Power 380; ParkMaster Pro; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 990
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 164 razy
Podziękowano: 95 razy

Postautor: kudzu » 28 mar 2025, o 21:23

@Adam12 - świetne uzupełnienie listy.
Mój XL380 miał niewielki nalot i szczęśliwie obyło się też bez większych katastrof. Co ciekawe, wymieniałem hub wirnika głównego, bo łopaty nie chciały lecieć w jednej płaszczyśnie, ale to wyglądało na wadę fabryczną.
Adam
SAB (Super Agile Brick) Goblin 380, 500
EdgeTX + Rotoflight + ExpressLRS

Wróć do „XLPower”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości